• English
    • svenska
  • svenska 
    • English
    • svenska
  • Logga in
Redigera dokument 
  •   Startsida
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Utbildnings- och forskningsnämnden för lärarutbildning, UFL, (-2010)
  • Kandidatuppsatser UFL(-2010)
  • Redigera dokument
  •   Startsida
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Utbildnings- och forskningsnämnden för lärarutbildning, UFL, (-2010)
  • Kandidatuppsatser UFL(-2010)
  • Redigera dokument
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

” Men om jag får välja så leker jag hellre” – En kvalitativ studie om pedagogers roll i barns lek

Sammanfattning
Vi har genomfört en kvalitativ studie där vårt syfte är att lyfta fram vikten av lek i förskolan för att sporra barns kunskapande och utveckling. Vårt syfte är även att urskilja olika roller man som pedagog kan använda sig utav i sitt deltagande i barns lek för att sporra barns kunskapande och utveckling. Genom att intervjua pedagoger och observera den fria leken på fyra olika förskolor i Göteborg, har vi tagit fram tre kategorier som representerar pedagogernas deltagande i lek och tio olika roller som pedagoger kan ha i leken. Resultatet av vår studie skulle kunna användas av pedagoger för att kartlägga vilken roll de tar i barnens lek och vilken roll de skulle kunna sträva mot. Det skulle också kunna användas som underlag för reflektion och diskussion i lärarlaget kring lek och lärande.
Examinationsnivå
Student essay
URL:
http://hdl.handle.net/2077/25903
Samlingar
  • Kandidatuppsatser UFL(-2010)
Fil(er)
gupea_2077_25903_1.pdf (154.9Kb)
Datum
2011
Författare
Hagman, Kristina
Bohm, Miriam
Nyckelord
lek
lek och lärande
pedagogers roll i lek
pedag
Språk
sv
Metadata
Visa fullständig post

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
gup@ub.gu.se | Teknisk hjälp
Theme by 
Atmire NV
 

 

Visa

VisaSamlingarI datumordningFörfattareTitlarNyckelordDenna samlingI datumordningFörfattareTitlarNyckelord

Mitt konto

Logga inRegistrera dig

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
gup@ub.gu.se | Teknisk hjälp
Theme by 
Atmire NV