Visa enkel post

dc.contributor.authorHagman, Kristinasv
dc.contributor.authorBohm, Miriamsv
dc.date.accessioned2011-06-30T16:18:35Z
dc.date.available2011-06-30T16:18:35Z
dc.date.issued2011sv
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/25903
dc.description.abstractVi har genomfört en kvalitativ studie där vårt syfte är att lyfta fram vikten av lek i förskolan för att sporra barns kunskapande och utveckling. Vårt syfte är även att urskilja olika roller man som pedagog kan använda sig utav i sitt deltagande i barns lek för att sporra barns kunskapande och utveckling. Genom att intervjua pedagoger och observera den fria leken på fyra olika förskolor i Göteborg, har vi tagit fram tre kategorier som representerar pedagogernas deltagande i lek och tio olika roller som pedagoger kan ha i leken. Resultatet av vår studie skulle kunna användas av pedagoger för att kartlägga vilken roll de tar i barnens lek och vilken roll de skulle kunna sträva mot. Det skulle också kunna användas som underlag för reflektion och diskussion i lärarlaget kring lek och lärande.sv
dc.language.isosvsv
dc.subjectleksv
dc.subjectlek och lärandesv
dc.subjectpedagogers roll i leksv
dc.subjectpedagsv
dc.title” Men om jag får välja så leker jag hellre” – En kvalitativ studie om pedagogers roll i barns leksv
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLawsv
dc.type.uppsokCsv
dc.contributor.departmentGöteborgs Universitet/Sociologiska institutionensv
dc.type.degreeStudent essaysv


Filer under denna titel

Thumbnail

Dokumentet tillhör följande samling(ar)

Visa enkel post