Lärarens roll i en-till-en projekt
dc.contributor.author | Björnfot, Marcus | sv |
dc.contributor.author | Matematik, IKT | sv |
dc.date.accessioned | 2011-06-30T16:18:48Z | |
dc.date.available | 2011-06-30T16:18:48Z | |
dc.date.issued | 2011 | sv |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/2077/25908 | |
dc.description.abstract | Sammanfattning: Syftet med denna studie är att undersöka hur man förbereder lärare inför att börja jobba med en-till-en projekt. Vi har gjort en stickprovskontroll på en skola som nyligen har infört en-till-en projekt. Vi vill se om lärarollen förändras och i så fall på vilket sätt. I denna studie har vi gjort en litteraturstudie för att få en överblick på ämnet. Vi har använt oss av en kvalitativ studie i form av interjuver med IT-pedagoger och med rektor på skolan. Vi har även gjort en kvantitativ studie i form av en webbaserad enkät med lärarna på skolan, att det läggs väldigt lite förberedelse på lärarna inför ett sådant projekt. Resultatet från vår studie och även från litteraturstudien visar att det läggs för lite tid på att förbereda lärarna inför en-till-en projekt. Denna studie är av yttersta betydelse för läraryrket eftersom vi nu i detta arbete lyfter fram lärarens roll i en-till-en projekt där man annars bara pratar om eleverna. | sv |
dc.language.iso | sv | sv |
dc.subject | En-till-en | sv |
dc.subject | lärare | sv |
dc.subject | IKT | sv |
dc.subject | Förberedelse | sv |
dc.title | Lärarens roll i en-till-en projekt | sv |
dc.setspec.uppsok | SocialBehaviourLaw | sv |
dc.type.uppsok | C | sv |
dc.contributor.department | Göteborgs Universitet/Sociologiska institutionen | sv |
dc.type.degree | Student essay | sv |