Rapporter / UGU-samling
Senaste titlar
-
Den sociala selektionen till gymnasiestadiet : en jämförelse mellan fyra årskullar
(Liber Förlag, 1980)Gymnasieutredningen har uppdragit åt professorerna Kjell Härnqvist och Allan Svensson vid universitetet i Göteborg att utarbeta en forskningsrapport om den sociala selektionen vid övergången till gymnasiestadiet. ... -
Orsaker till studieavbrott och linjebyten i gymnasieskolan
(1986)Undersökningens syfte är att belysa vilken inverkan studieavbrott och linjebyten får på den sociala och könsmässiga selektionen under gymnasietiden samt huruvida orsakerna till dessa varierar med social bakgrund och kön. ... -
An ecological analysis of test score changes over time
(Göteborg: University of Gothenburg, Department of Education, 1977) -
Det första individualstatistikprojektet - forskning och utbildning under 20 år. I Longitudinella studier och utbildningsplanering
(Stockholm: Skolöverstyrelsen, 1984) -
Jämlikhet och högskoleutbildning : en studie av olika bakgrundsfaktorers betydelse för den postgymnasiala utbildningen
(Göteborgs universitet, Pedagogiska institutionen, 1977) -
Svagbegåvade i vanlig skola: skolerfarenheter och inträde på arbetsmarknaden
(Nordisk tidskrift for spesialpedagogikk, 1993) -
Social bakgrund : studiestöd och övergång till högre studier : delbetänkande Utredningen om den sociala snedrekryteringen till högre studier.
(Stockholm: Allmänna förl., 1992) -
Vilka pojkar blev civilingenjörer och vad hände med de smarta flickorna?
(Linköpings universitet, Institutionen för pedagogik och psykologi, 1995) -
Student financial aid and participation in higher education : changes between 1965 and 1985 in Sweden
(Göteborg: Institutionen för pedagogik, Göteborgs universitet, 1986) -
Socialgruppsbegreppet - sett ur den pedagogiska forskningens synvinkel
(Göteborgs universitet, Institutionen för pedagogik och didaktik, 1999) -
A longitudinal analysis of three traditional female professions
(Linköpings universitet, Institutionen för pedagogik och psykologi, 1994) -
Utvärdering genom uppföljning av elever. I Longitudinella studier och utbildningsplanering.
(Stockholm: Skolöverstyrelsen, 1984) -
Vad betyder kön och social bakgrund för resultaten i matematik?
(Stockholm: Skolverket, 1996) -
Omitted ability bias and the wage premium for schooling: New Swedish evidence
(Stockholms universitet Institutet för social forskning, 1997) -
Kunskaper från den nya gymnasieskolan Gymnasister skattar de kunskaper de fått i det nya programgymnasiet
(Göteborgs universitet, Institutionen för pedagogik och didaktik, 1999) -
Om kvinnor i skola och vård : presentation av LING-K-projektets bakgrund och syften : (Långtidseffekter av utbildning hos kvinnor).
(Universitet i Linköping, Institutionen för pedagogik och psykologi, 1992) -
An empirical study of long term effects of education
(Mölndal: University of Göteborg, Department of Education and Educational Research, 1984) -
Matematik i grundskolan En longitudinell studie av köns- och socialgruppsskillnader bland elever som lämnat grundskolan vid olika tidpunkter från början av 80-talet till början av 90-talet
(Göteborgs universitet, Institutionen för pedagogik, 1996) -
Utvärdering genom uppföljning av elver De första datainsamlingarna
(Stockholm: Högskolan för lärarutbildning Institutionen för pedagogik, 1981) -
Financial aid and class bias in higher education
(Mölndal: University of Göteborg, Department of Education, 1981)