• English
    • svenska
  • svenska 
    • English
    • svenska
  • Logga in
Redigera dokument 
  •   Startsida
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Utbildnings- och forskningsnämnden för lärarutbildning, UFL, (-2010)
  • Kandidatuppsatser UFL(-2010)
  • Redigera dokument
  •   Startsida
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Utbildnings- och forskningsnämnden för lärarutbildning, UFL, (-2010)
  • Kandidatuppsatser UFL(-2010)
  • Redigera dokument
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Makt eller vanmakt? En kvalitativ studie om hur elever i årskurs nio upplever relationen till sina lärare ur ett maktperspektiv.

Sammanfattning
Syftet och huvudfrågan till denna studie är att undersöka hur elever i årskurs nio upplever sin relation till sina lärare ur ett maktperspektiv. Det som ligger till grund för studien är samtalsintervjuer med sexton elever i årskurs nio. Materialet från dessa intervjuer har spelats in och transkriberats. Resultat från studien visar på en variation av upplevelser kring hur elever ser på sin relation till sina lärare ur ett maktperspektiv. De olika variationerna presenteras som fem rolluppfattningar. För läraryrket betyder studien en inblick i elevers upplevelser gällande relationen till sina lärare sett ur ett maktperspektiv.
Examinationsnivå
Student essay
URL:
http://hdl.handle.net/2077/28228
Samlingar
  • Kandidatuppsatser UFL(-2010)
Fil(er)
gupea_2077_28228_1.pdf (246.4Kb)
Datum
2011
Författare
Stenmark, Emma
Nyckelord
Elev
lärare
makt
högstadieskola
frontlinjebyrå
Språk
sv
Metadata
Visa fullständig post

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
gup@ub.gu.se | Teknisk hjälp
Theme by 
Atmire NV
 

 

Visa

VisaSamlingarI datumordningFörfattareTitlarNyckelordDenna samlingI datumordningFörfattareTitlarNyckelord

Mitt konto

Logga inRegistrera dig

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
gup@ub.gu.se | Teknisk hjälp
Theme by 
Atmire NV