Show simple item record

dc.contributor.authorBrink, Pauline
dc.date.accessioned2012-03-15T10:21:28Z
dc.date.available2012-03-15T10:21:28Z
dc.date.issued2012-03-15
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/28931
dc.description.abstractSyfte: Att undersöka hur simundervisningen bedrivs i olika kommuner, vem som håller i undervisningen samt om det finns stödundervisning för icke-simkunniga elever. Jag ville också ta reda på vilken definition av simkunnighet som lärarna i Idrott och Hälsa använder sig av. Teori: Ramfaktorteorin Metod: Kvalitativa intervjuer Resultat: Min undersökning visar att undervisningen i simning genomförs på olika sätt i de undersökta skolorna. Det finns skillnader framförallt i vilka årskurser simundervisningen äger rum. Likheter finns också med simlärare som undervisar i simhallen och att organiserad stödundervisning finns. De intervjuade lärarna ansåg att ramfaktorer som antal besök i simhallen var ett hinder för att nå kunskapskraven i simning. De flesta eleverna i de undersökta skolorna når kunskapskravet i simning med hjälp av den undervisning som skolan erbjuder.sv
dc.language.isoswesv
dc.relation.ispartofseriesKandidatuppsatssv
dc.relation.ispartofseriesVT12-IPS-02 U/V VAL LAU925sv
dc.subjectsimundervisningsv
dc.subjectsimkunnighetsv
dc.subjectskolasv
dc.titleSimundervisning på lika villkor? En djupdykning i skolans simundervisningsv
dc.typeTexteng
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLaw
dc.type.uppsokM2
dc.contributor.departmentUniversity of Gothenburg/Department of education and special educationeng
dc.contributor.departmentGöteborgs universitetswe
dc.type.degreeStudent essay


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record