Show simple item record

dc.contributor.authorSöderlind-Blank, Annika
dc.date.accessioned2012-05-02T12:07:17Z
dc.date.available2012-05-02T12:07:17Z
dc.date.issued2012-05-02
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/29188
dc.descriptionSpecialarbete, 15 hp Svenska som andraspråk, SIS133 Vt 2011 Handledare: Margareta Holmegaard och Ingegerd Enströmsv
dc.description.abstractSyftet med uppsatsen är att undersöka huruvida SO-undervisningen i två niondeklasser är språkutvecklande ur ett andraspråksperspektiv. Jag har använt mig av en kvalitativ metod där jag har kombinerat klassrumsobservationer med semistrukturerade intervjuer med två lärare i SO som arbetar på varsin skola i olika delar av Göteborg. Resultatet visar att de båda till viss del bedriver en språkutvecklande undervisning ur ett andraspråksperspektiv men också att de skulle kunna utveckla detta arbete i mycket större utsträckning.sv
dc.relation.ispartofseriesKandidatuppsatssv
dc.subjectSpråkutvecklande ämnesundervisningsv
dc.subjectspråk- och ämnesintegrerad undervisningsv
dc.subjectsvenska som andraspråksv
dc.subjectSIOP-modellensv
dc.subjectgenrepedagogiksv
dc.titleSpråkutvecklande undervisning i SO ur ett andraspråksperspektivsv
dc.typeText
dc.setspec.uppsokHumanitiesTheology
dc.type.uppsokM2
dc.contributor.departmentUniversity of Gothenburg/Department of Swedisheng
dc.contributor.departmentGöteborgs universitet/Institutionen för svenska språketswe
dc.type.degreeStudent essay


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record