Tareas para la competencia lingüística comunicativa oral en dos manuales de enseñanza en relación con el Marco Común Europeo de Referencia.
Abstract
Syftet med uppsatsen är att analysera och beskriva de uppgifter i muntlig färdighet som inkluderas i didaktikmaterialet som man använder i undervisningen av spanska språket. Vi kommer att analysera och beskriva de uppgifter i muntlig färdighet som ingår i didaktikmaterialet Amigos uno, för att se om de uppfyller de kriterier och rekommendationer som presenteras i de Gemensamma Europeiska Referensramarna, samt för att utröna om de uppgifterna kommer att kunna uppnå rätt nivå enligt de gemensamma europeiska referensramarna. Arbetsmaterialet Amigos uno och Amigos cuatro omfattar en betydande mängd olika uppgifter både i studiehandboken och i lärarens handbok. Dessa integrerar arbetsuppgifterna kring simuleringar, rollspel, frågor och svar och uppgifter i grupp.
Uppgifterna kring undervisningen med Amigos uno y Amigos cuatro har många viktiga funktioner i inlärningen av språket, och används för att utveckla muntliga färdigheter samt kompetens gällande språklig, social och pragmatisk utveckling. Vissa uppgifter utvecklar olika färdigheter och kompetens samtidigt.
För att nå vårt mål använder vi den kvalitativa och kvantitativa metoden.
Vi drar slutsatsen att arbetsmaterialet Amigos uno trots allt inte uppfyller alla punkterna i rekommendationerna av de gemensamma europeiska referensramarna.
Degree
Student essay
View/ Open
Date
2012-06-19Author
Mary-Paz, García Bueno
Keywords
criterios de evaluación
nivel acceso (A1)
actividades de la lengua
Series/Report no.
SPL kandidatuppsats i spanska
SPL 2011-171
Language
spa