• English
    • svenska
  • svenska 
    • English
    • svenska
  • Logga in
Redigera dokument 
  •   Startsida
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Department of Languages and Literatures / Institutionen för språk och litteraturer (2009-)
  • Kandidatuppsatser / Institutionen för språk och litteraturer
  • Redigera dokument
  •   Startsida
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Department of Languages and Literatures / Institutionen för språk och litteraturer (2009-)
  • Kandidatuppsatser / Institutionen för språk och litteraturer
  • Redigera dokument
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Tareas para la competencia lingüística comunicativa oral en dos manuales de enseñanza en relación con el Marco Común Europeo de Referencia.

Sammanfattning
Syftet med uppsatsen är att analysera och beskriva de uppgifter i muntlig färdighet som inkluderas i didaktikmaterialet som man använder i undervisningen av spanska språket. Vi kommer att analysera och beskriva de uppgifter i muntlig färdighet som ingår i didaktikmaterialet Amigos uno, för att se om de uppfyller de kriterier och rekommendationer som presenteras i de Gemensamma Europeiska Referensramarna, samt för att utröna om de uppgifterna kommer att kunna uppnå rätt nivå enligt de gemensamma europeiska referensramarna. Arbetsmaterialet Amigos uno och Amigos cuatro omfattar en betydande mängd olika uppgifter både i studiehandboken och i lärarens handbok. Dessa integrerar arbetsuppgifterna kring simuleringar, rollspel, frågor och svar och uppgifter i grupp. Uppgifterna kring undervisningen med Amigos uno y Amigos cuatro har många viktiga funktioner i inlärningen av språket, och används för att utveckla muntliga färdigheter samt kompetens gällande språklig, social och pragmatisk utveckling. Vissa uppgifter utvecklar olika färdigheter och kompetens samtidigt. För att nå vårt mål använder vi den kvalitativa och kvantitativa metoden. Vi drar slutsatsen att arbetsmaterialet Amigos uno trots allt inte uppfyller alla punkterna i rekommendationerna av de gemensamma europeiska referensramarna.
Examinationsnivå
Student essay
URL:
http://hdl.handle.net/2077/29393
Samlingar
  • Kandidatuppsatser / Institutionen för språk och litteraturer
Fil(er)
student essay (449.9Kb)
Datum
2012-06-19
Författare
Mary-Paz, García Bueno
Nyckelord
criterios de evaluación
nivel acceso (A1)
actividades de la lengua
Serie/rapportnr.
SPL kandidatuppsats i spanska
SPL 2011-171
Språk
spa
Metadata
Visa fullständig post

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
gup@ub.gu.se | Teknisk hjälp
Theme by 
Atmire NV
 

 

Visa

VisaSamlingarI datumordningFörfattareTitlarNyckelordDenna samlingI datumordningFörfattareTitlarNyckelord

Mitt konto

Logga inRegistrera dig

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
gup@ub.gu.se | Teknisk hjälp
Theme by 
Atmire NV