• English
    • svenska
  • English 
    • English
    • svenska
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Utbildnings- och forskningsnämnden för lärarutbildning, UFL, (-2010)
  • Kandidatuppsatser UFL(-2010)
  • View Item
  •   Home
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Utbildnings- och forskningsnämnden för lärarutbildning, UFL, (-2010)
  • Kandidatuppsatser UFL(-2010)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Läs- och skrivinlärning i årskurs 1-3. Hur kan vi skapa mening och lustfyllt lärande?

Abstract
Syftet är undersöka varför man kan som lärare använda sig av olika läs- och skrivmetoder för att utveckla bar- nens läs- och skrivförmåga och hur man skapa mening och lust för lärande. Samtidigt att upplysa vikten av lä- randedimensionerna i lärandet och vilken syn på lärande de har i lärandeteorierna och betydelsen av styrdoku- ment. -Vilken syn på lärande har lärandeteorierna? -Hur kan vi stödja barnet i sin läs- och skrivutveckling? -Hur skapar vi mening och lustfyllt lärande i läs- och skrivprocessen i relation till olika metoder inom läs- och skrivinlärning? I denna uppsats har jag använt mig av en kvalitativ textundersökning. Genom läsning och fördjupning i olika litteraturböcker och elektroniska källor så har jag sökt svar på mina frågor. Jag har undersökt olika lärandeteo- rier utifrån tidigare forskning, samt olika läs- och skrivmetoder som bidrar till barns läs- och skrivutveckling. I min under undersökning har jag granskat ett antal böcker som behandlar ämnet läs- och skrivlärande. Jag har funnit stöd i läroplanen för att redogöra för läs- och skrivinlärning med utgångspunkt i styrdokumenten. Jag har
Degree
Student essay
URI
http://hdl.handle.net/2077/29759
Collections
  • Kandidatuppsatser UFL(-2010)
View/Open
gupea_2077_29759_1.pdf (145.1Kb)
Date
2012
Author
Murad, Jini
Keywords
Tal och skrift
Läsprocessen
skrivprocessen
läs-
Language
sv
Metadata
Show full item record

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV