• English
    • svenska
  • svenska 
    • English
    • svenska
  • Logga in
Redigera dokument 
  •   Startsida
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Utbildnings- och forskningsnämnden för lärarutbildning, UFL, (-2010)
  • Kandidatuppsatser UFL(-2010)
  • Redigera dokument
  •   Startsida
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Utbildnings- och forskningsnämnden för lärarutbildning, UFL, (-2010)
  • Kandidatuppsatser UFL(-2010)
  • Redigera dokument
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Läs- och skrivinlärning i årskurs 1-3. Hur kan vi skapa mening och lustfyllt lärande?

Sammanfattning
Syftet är undersöka varför man kan som lärare använda sig av olika läs- och skrivmetoder för att utveckla bar- nens läs- och skrivförmåga och hur man skapa mening och lust för lärande. Samtidigt att upplysa vikten av lä- randedimensionerna i lärandet och vilken syn på lärande de har i lärandeteorierna och betydelsen av styrdoku- ment. -Vilken syn på lärande har lärandeteorierna? -Hur kan vi stödja barnet i sin läs- och skrivutveckling? -Hur skapar vi mening och lustfyllt lärande i läs- och skrivprocessen i relation till olika metoder inom läs- och skrivinlärning? I denna uppsats har jag använt mig av en kvalitativ textundersökning. Genom läsning och fördjupning i olika litteraturböcker och elektroniska källor så har jag sökt svar på mina frågor. Jag har undersökt olika lärandeteo- rier utifrån tidigare forskning, samt olika läs- och skrivmetoder som bidrar till barns läs- och skrivutveckling. I min under undersökning har jag granskat ett antal böcker som behandlar ämnet läs- och skrivlärande. Jag har funnit stöd i läroplanen för att redogöra för läs- och skrivinlärning med utgångspunkt i styrdokumenten. Jag har
Examinationsnivå
Student essay
URL:
http://hdl.handle.net/2077/29759
Samlingar
  • Kandidatuppsatser UFL(-2010)
Fil(er)
gupea_2077_29759_1.pdf (145.1Kb)
Datum
2012
Författare
Murad, Jini
Nyckelord
Tal och skrift
Läsprocessen
skrivprocessen
läs-
Språk
sv
Metadata
Visa fullständig post

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
gup@ub.gu.se | Teknisk hjälp
Theme by 
Atmire NV
 

 

Visa

VisaSamlingarI datumordningFörfattareTitlarNyckelordDenna samlingI datumordningFörfattareTitlarNyckelord

Mitt konto

Logga inRegistrera dig

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
gup@ub.gu.se | Teknisk hjälp
Theme by 
Atmire NV