Show simple item record

dc.contributor.authorMurad, Jinisv
dc.date.accessioned2012-07-20T07:26:56Z
dc.date.available2012-07-20T07:26:56Z
dc.date.issued2012sv
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/29759
dc.description.abstractSyftet är undersöka varför man kan som lärare använda sig av olika läs- och skrivmetoder för att utveckla bar- nens läs- och skrivförmåga och hur man skapa mening och lust för lärande. Samtidigt att upplysa vikten av lä- randedimensionerna i lärandet och vilken syn på lärande de har i lärandeteorierna och betydelsen av styrdoku- ment. -Vilken syn på lärande har lärandeteorierna? -Hur kan vi stödja barnet i sin läs- och skrivutveckling? -Hur skapar vi mening och lustfyllt lärande i läs- och skrivprocessen i relation till olika metoder inom läs- och skrivinlärning? I denna uppsats har jag använt mig av en kvalitativ textundersökning. Genom läsning och fördjupning i olika litteraturböcker och elektroniska källor så har jag sökt svar på mina frågor. Jag har undersökt olika lärandeteo- rier utifrån tidigare forskning, samt olika läs- och skrivmetoder som bidrar till barns läs- och skrivutveckling. I min under undersökning har jag granskat ett antal böcker som behandlar ämnet läs- och skrivlärande. Jag har funnit stöd i läroplanen för att redogöra för läs- och skrivinlärning med utgångspunkt i styrdokumenten. Jag harsv
dc.language.isosvsv
dc.subjectTal och skriftsv
dc.subjectLäsprocessensv
dc.subjectskrivprocessensv
dc.subjectläs-sv
dc.titleLäs- och skrivinlärning i årskurs 1-3. Hur kan vi skapa mening och lustfyllt lärande?sv
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLawsv
dc.type.uppsokM2sv
dc.contributor.departmentGöteborgs Universitet/Institutionen för sociologi och arbetsvetenskapsv
dc.type.degreeStudent essaysv


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record