dc.contributor.author | Murad, Jini | sv |
dc.date.accessioned | 2012-07-20T07:26:56Z | |
dc.date.available | 2012-07-20T07:26:56Z | |
dc.date.issued | 2012 | sv |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/2077/29759 | |
dc.description.abstract | Syftet är undersöka varför man kan som lärare använda sig av olika läs- och skrivmetoder för att utveckla bar-
nens läs- och skrivförmåga och hur man skapa mening och lust för lärande. Samtidigt att upplysa vikten av lä-
randedimensionerna i lärandet och vilken syn på lärande de har i lärandeteorierna och betydelsen av styrdoku-
ment.
-Vilken syn på lärande har lärandeteorierna?
-Hur kan vi stödja barnet i sin läs- och skrivutveckling?
-Hur skapar vi mening och lustfyllt lärande i läs- och skrivprocessen i relation till olika metoder inom
läs- och skrivinlärning?
I denna uppsats har jag använt mig av en kvalitativ textundersökning. Genom läsning och fördjupning i olika
litteraturböcker och elektroniska källor så har jag sökt svar på mina frågor. Jag har undersökt olika lärandeteo-
rier utifrån tidigare forskning, samt olika läs- och skrivmetoder som bidrar till barns läs- och skrivutveckling. I
min under undersökning har jag granskat ett antal böcker som behandlar ämnet läs- och skrivlärande. Jag har
funnit stöd i läroplanen för att redogöra för läs- och skrivinlärning med utgångspunkt i styrdokumenten. Jag har | sv |
dc.language.iso | sv | sv |
dc.subject | Tal och skrift | sv |
dc.subject | Läsprocessen | sv |
dc.subject | skrivprocessen | sv |
dc.subject | läs- | sv |
dc.title | Läs- och skrivinlärning i årskurs 1-3. Hur kan vi skapa mening och lustfyllt lärande? | sv |
dc.setspec.uppsok | SocialBehaviourLaw | sv |
dc.type.uppsok | M2 | sv |
dc.contributor.department | Göteborgs Universitet/Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap | sv |
dc.type.degree | Student essay | sv |