• English
    • svenska
  • svenska 
    • English
    • svenska
  • Logga in
Redigera dokument 
  •   Startsida
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Utbildnings- och forskningsnämnden för lärarutbildning, UFL, (-2010)
  • Kandidatuppsatser UFL(-2010)
  • Redigera dokument
  •   Startsida
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Utbildnings- och forskningsnämnden för lärarutbildning, UFL, (-2010)
  • Kandidatuppsatser UFL(-2010)
  • Redigera dokument
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Pedagogers föreställningar om genus

Sammanfattning
Syfte Syftet med uppsatsen är att undersöka och kritiskt granska vad genuspedagogik på en grundskola innebär och hur man som pedagog bör förhålla sig till det. Med fokus på pedagogers föreställningar om genuspedagogik, samt bakomliggande faktorer till dessa föreställningar. Huvudfråga Hur insatta är pedagogerna i kritiska perspektiv på kön och lärande, samt vad har de för föreställningar om ämnet?    
Examinationsnivå
Student essay
URL:
http://hdl.handle.net/2077/29766
Samlingar
  • Kandidatuppsatser UFL(-2010)
Fil(er)
gupea_2077_29766_1.pdf (168.5Kb)
Datum
2012
Författare
Börjesson, Carl
Nyckelord
Normkritisk
genus
föreställningar
pedagoger
me
Språk
sv
Metadata
Visa fullständig post

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
gup@ub.gu.se | Teknisk hjälp
Theme by 
Atmire NV
 

 

Visa

VisaSamlingarI datumordningFörfattareTitlarNyckelordDenna samlingI datumordningFörfattareTitlarNyckelord

Mitt konto

Logga inRegistrera dig

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
gup@ub.gu.se | Teknisk hjälp
Theme by 
Atmire NV