Show simple item record

dc.contributor.authorAhmad, Injesv
dc.contributor.authorÖvrigt, Natur och matematik i barnens världsv
dc.date.accessioned2012-07-20T07:27:05Z
dc.date.available2012-07-20T07:27:05Z
dc.date.issued2012sv
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/29859
dc.description.abstractSyfte Syftet med denna studie var att ta reda på lärares uppfattningar om undervisning för nyanlända elever dels i förberedelseklass och dels i ordinarie klass. Metod Den kvalitativa undersökningen gjordes på två olika skolor, förberedelseklass och ordinarie klass med fyra verksamma lärare med erfarenheter av undervisning för nyanlända elever. Genom de ostrukturerade intervjuerna med lärarna har jag studerat lärares uppfattningar om nyanlända elever både i förberedelseklass och i ordinarie klass. Svaren från intervjuerna analyserades ur ett relationellt perspektiv och ett kategoriskt perspektiv. Resultat Resultatet visade att lärare gör sitt bästa i alla situationer och strävar efter en inkluderad verksamhet. Dock ansåg alla att målen i undervisningen för nyanlända elever och rutinerna kring utslussning till ordinarie klass bör förbättras och tydliggöras.sv
dc.language.isosvsv
dc.subjectNyanlända eleversv
dc.subjectförberedelseklasssv
dc.subjectordinarie klasv
dc.titlePedagogers resonemang om undervisning av nyanlända eleversv
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLawsv
dc.type.uppsokM2sv
dc.contributor.departmentGöteborgs Universitet/Institutionen för sociologi och arbetsvetenskapsv
dc.type.degreeStudent essaysv


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record