• English
    • svenska
  • svenska 
    • English
    • svenska
  • Logga in
Redigera dokument 
  •   Startsida
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Utbildnings- och forskningsnämnden för lärarutbildning, UFL, (-2010)
  • Kandidatuppsatser UFL(-2010)
  • Redigera dokument
  •   Startsida
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Utbildnings- och forskningsnämnden för lärarutbildning, UFL, (-2010)
  • Kandidatuppsatser UFL(-2010)
  • Redigera dokument
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Inkludering av elever i behov av särskilt stöd

Sammanfattning
Sammanfattning Mitt syfte med uppsatsen är att undersöka hur pedagoger samt specialpedagoger uppfattar och tolkar sitt arbete för att inkludera elever med behov av särskilt stöd i undervisningen. Jag har utgått från följande frågeställningar: -Hur uppfattar en pedagog och specialpedagoger inkludering och vilka problem ser dem? -Hur uppfattar pedagogen och specialpedagogerna elever som är i behov av särskilt stöd? -Hur uppfattar pedagogen för– och nackdelarna med inkludering? -Hur uppfattar pedagogen att de arbetar med inkludering? Jag har i denna studie valt att undersöka hur pedagoger och specialpedagoger uppfattar elever i behov av särskilt stöd och hur de pedagoger i fråga arbetar med inkludering. För att kunna svara på min frågeställning har jag använt mig av kvalitativa samtalsintervjuer med två specialpedagoger och en pedagog som arbetar som klassföreståndare. Resultatet visar att pedagoger samt specialpedagoger tycker att det är viktigt att skolan får eleverna att känna sig trygga och att skolan är rolig. Resultatet visar också att man som pedagog måste anpassa undervisningen efter eleverna behov genom att tänka på hur man instruerar eleven och hur uppgifterna ser ut. Det är ett tidskrävande jobb anser respondenterna men det är något som måste göras.
Examinationsnivå
Student essay
URL:
http://hdl.handle.net/2077/29881
Samlingar
  • Kandidatuppsatser UFL(-2010)
Fil(er)
gupea_2077_29881_1.pdf (168.9Kb)
Datum
2012
Författare
Backner, Caroline
Nyckelord
Inkludering
exkludering
barn med behov av särski
Språk
sv
Metadata
Visa fullständig post

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
gup@ub.gu.se | Teknisk hjälp
Theme by 
Atmire NV
 

 

Visa

VisaSamlingarI datumordningFörfattareTitlarNyckelordDenna samlingI datumordningFörfattareTitlarNyckelord

Mitt konto

Logga inRegistrera dig

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
gup@ub.gu.se | Teknisk hjälp
Theme by 
Atmire NV