• English
    • svenska
  • English 
    • English
    • svenska
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Utbildnings- och forskningsnämnden för lärarutbildning, UFL, (-2010)
  • Kandidatuppsatser UFL(-2010)
  • View Item
  •   Home
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Utbildnings- och forskningsnämnden för lärarutbildning, UFL, (-2010)
  • Kandidatuppsatser UFL(-2010)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Inkludering i förskolan för barn i behov av särskilt stöd

Abstract
Sammanfattning: Syfte Syftet med arbetet är att undersöka hur pedagoger och förskolechefer arbetar för att inkludera barn i behov av särskilt stöd i verksamheten. Metod Jag har använt mig av en kvalitativ undersökning. Jag valde att intervjua fyra pedagoger och två förskolechefer som alla är eller har varit verksamma i förskolor för barn i behov av särskilt stöd. Resultat Mitt resultat ledde fram till att det är förhållningssättet hos pedagogerna och förskolecheferna som har en stor betydelse för hur barn i behov av särskilt stöd blir inkluderade i förskolan. Utifrån mitt resultat anser jag att det är viktigt med ett samarbete inom arbetslaget för att kunna möta den variation av barn som finns i förskoleverksamheten. Arbetslaget ska utifrån barnens förutsättningar skapa en inkluderande förskolemilöj för alla barn som är deltagande i förskolan.        
Degree
Student essay
URI
http://hdl.handle.net/2077/29889
Collections
  • Kandidatuppsatser UFL(-2010)
View/Open
gupea_2077_29889_1.pdf (153.7Kb)
Date
2012
Author
Sundwall, Isabelle
Language
sv
Metadata
Show full item record

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV