• English
    • svenska
  • English 
    • English
    • svenska
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Utbildnings- och forskningsnämnden för lärarutbildning, UFL, (-2010)
  • Kandidatuppsatser UFL(-2010)
  • View Item
  •   Home
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Utbildnings- och forskningsnämnden för lärarutbildning, UFL, (-2010)
  • Kandidatuppsatser UFL(-2010)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Det intersubjektiva idrottsrummet

Abstract
Sammanfattning Den här undersökningen gjordes för att ta reda på hur idrottslokalen och dess utformning påverkar det sociokul- turella klimatet som skapas under lektioner i ämnet idrott och hälsa. Jag har under min utbildning till idrottslä- rare besökt ett antal idrottshallar och upplevt en känsla av att de påverkar elevernas sätt att interagera med varandra. Dels storleken på lokalerna men även lärarnas sätt att bemöta eleverna och det undervisningsmaterial lärarna har tillgång till. Jag har observerat idrottslektioner vid ett antal skolor med idrottshallar som skiljer sig både i utformning och i ålder och sett lärare med skilda sätt att bedriva undervisning på. Resultaten i min under- sökning visade på betydelsen av rummets storlek och dess utformning för elevernas möjlighet att interagera med varandra, men även lärarnas sätt att undervisa på visade sig ha betydelse för de interaktionsmönster som skapa- des i rummet. Summary: This study was done to find out how sports hall and its design affect the socio-cultural climate created during lessons in physical education and health. I have during my training for PE teachers visited a number of gymnasi- ums and experienced a sense that they affect students' manner of interacting with each other. The size of the premises but also the teachers' way of meeting the students and the teaching materials teachers have access to. I have observed PE lessons at a number of schools with sports halls that are different both in design and in age and have seen teachers with different ways to teach. The results of my study reveal the importance of the size of the room and its design for the students to interact with each other, but also teachers' ways of teaching on turned out to have significance for the interaction patterns that were created in the room.
Degree
Student essay
URI
http://hdl.handle.net/2077/29944
Collections
  • Kandidatuppsatser UFL(-2010)
View/Open
gupea_2077_29944_1.pdf (397.0Kb)
Date
2012
Author
Jonsson, Fredrik
Keywords
inkludering
exkludering
idrott
idrottshallar
p
Language
sv
Metadata
Show full item record

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV