• English
    • svenska
  • English 
    • English
    • svenska
  • Login
View Item 
  •   Home
  • School of Business, Economics and Law / Handelshögskolan
  • Gothenburg Research Institute
  • Research Report
  • View Item
  •   Home
  • School of Business, Economics and Law / Handelshögskolan
  • Gothenburg Research Institute
  • Research Report
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Mot en respektens etik för servicemötet

Abstract
Servicemötet handlar oftast om ett möte mellan människor. I detta avseende är det inte bara legitimt utan även nödvändigt att betrakta det utifrån ett etiskt perspektiv och ställa sig frågan: vilken moral kräver servicemötet? Kapitlet börjar med en introduktion till Emmanuel Levinas etik. Det fortsätter med en kritisk läsning av valda texter inom service management. Det avslutas med ett Richard Sennett inspirerat försvarstal för respekt som servicemötets etik.
University
Göteborg University. School of Business, Economics and Law
URI
http://hdl.handle.net/2077/2998
Collections
  • Research Report
View/Open
GRIrap2004_6.pdf (279.2Kb)
Date
2004
Author
Corvellec, Hervé
Publication type
Report
ISSN
1400-4801
Series/Report no.
GRI reports, nr 2004:6
Language
sv
Metadata
Show full item record

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV