• English
    • svenska
  • svenska 
    • English
    • svenska
  • Logga in
Redigera dokument 
  •   Startsida
  • School of Business, Economics and Law / Handelshögskolan
  • Gothenburg Research Institute
  • Research Report
  • Redigera dokument
  •   Startsida
  • School of Business, Economics and Law / Handelshögskolan
  • Gothenburg Research Institute
  • Research Report
  • Redigera dokument
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Mot en respektens etik för servicemötet

Sammanfattning
Servicemötet handlar oftast om ett möte mellan människor. I detta avseende är det inte bara legitimt utan även nödvändigt att betrakta det utifrån ett etiskt perspektiv och ställa sig frågan: vilken moral kräver servicemötet? Kapitlet börjar med en introduktion till Emmanuel Levinas etik. Det fortsätter med en kritisk läsning av valda texter inom service management. Det avslutas med ett Richard Sennett inspirerat försvarstal för respekt som servicemötets etik.
Universitet
Göteborg University. School of Business, Economics and Law
URL:
http://hdl.handle.net/2077/2998
Samlingar
  • Research Report
Fil(er)
GRIrap2004_6.pdf (279.2Kb)
Datum
2004
Författare
Corvellec, Hervé
Publikationstyp
Report
ISSN
1400-4801
Serie/rapportnr.
GRI reports, nr 2004:6
Språk
sv
Metadata
Visa fullständig post

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
gup@ub.gu.se | Teknisk hjälp
Theme by 
Atmire NV
 

 

Visa

VisaSamlingarI datumordningFörfattareTitlarNyckelordDenna samlingI datumordningFörfattareTitlarNyckelord

Mitt konto

Logga inRegistrera dig

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
gup@ub.gu.se | Teknisk hjälp
Theme by 
Atmire NV