• English
    • svenska
  • svenska 
    • English
    • svenska
  • Logga in
Redigera dokument 
  •   Startsida
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Utbildnings- och forskningsnämnden för lärarutbildning, UFL, (-2010)
  • Kandidatuppsatser UFL(-2010)
  • Redigera dokument
  •   Startsida
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Utbildnings- och forskningsnämnden för lärarutbildning, UFL, (-2010)
  • Kandidatuppsatser UFL(-2010)
  • Redigera dokument
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Projektet 1 till 1 i Stenungsund – en utvärdering och analys av lärarnas pedagogiska situation i skolan

Sammanfattning
Enkätresultat och intervjuerna visar att majoriteten av lärarna tycker att införandet av projektet har fungerat bra. Man nämner t ex att variationen i undervisningen ökat och att införandet har fungerat bra i skolan som helhet, lärarlagen, klassrummet och planeringen. Lärarna nämner att de tyvärr har fått för lite kompetenshöjande utbildning och skulle gärna vilja ha mer och efterlyser mer tid till detta. Ett orosmoln är också de svaga och otydliga reglerna för elevernas datoranvändning i skolan. Den här studiens slutsats är att kommuner bör anamma 1 till 1 projektet eftersom resultatet visar mycket positiva effekter, men man måste tänka på att ha en bra planering inför projektet, tydliga regler för eleverna och gott om tid till implementeringen hos både lärare och elever.
Examinationsnivå
Student essay
URL:
http://hdl.handle.net/2077/29980
Samlingar
  • Kandidatuppsatser UFL(-2010)
Fil(er)
gupea_2077_29980_1.pdf (397.1Kb)
Datum
2012
Författare
Tinnert, Oskar
Nyckelord
Stenungsund
1 till 1
dator i undervisningen
sam
Språk
sv
Metadata
Visa fullständig post

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
gup@ub.gu.se | Teknisk hjälp
Theme by 
Atmire NV
 

 

Visa

VisaSamlingarI datumordningFörfattareTitlarNyckelordDenna samlingI datumordningFörfattareTitlarNyckelord

Mitt konto

Logga inRegistrera dig

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
gup@ub.gu.se | Teknisk hjälp
Theme by 
Atmire NV