Kandidatuppsatser: Recent submissions
Now showing items 281-300 of 630
-
20 år i den Europeiska unionen - En innehållsanalys av svensk dagspress gestaltning av EU-nyheter.
(2015-08-13)Titel: 20 år i den Europeiska unionen – En analys av svensk dagspress gestaltning av EU-nyheter Författare: Max Andrén, Tony Börjesson, Robert Söderqvist Kurs: Examensarbete i medie- och kommunikationsvetenskap. Institutionen ... -
En del av massan Förutsättningar för små enheter i offentlig sektor att vara varumärkesorienterade
(2015-08-13)Titel En del av massan - Förutsättningarna för små enheter i offentlig sektor att vara varumärkesorienterade Författare Carl Tengroth Kurs Examensarbete i medie- och kommunikationsvetenskap. Institutionen för journalistik, ... -
Faktum – innehåll eller välgörenhet? En kvalitativ studie om varför människor som känner till Faktum ändå inte köper tidningen
(2015-08-13)Titel Faktum – innehåll eller välgörenhet? En kvalitativ studie om varför människor som känner till Faktum ändå inte köper tidningen Författare Sebastian Blom och Jakob Claesson. Kurs Examensarbete i medie- och ... -
Trender och transparens En studie av kvinnliga konsumenters inställning till Lindex hållbarhetskommunikation
(2015-08-13)Titel: Trender och transparens Författare: Mimmi Bladini och Ellen Simonsson Kurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap. Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMG), Göteborgs ... -
Att umgås med reklam – en kvalitativ studie om reklam i sociala medier ur ett offentlighetsperspektiv
(2015-08-13)Titel: Att umgås med reklam – en kvalitativ studie om reklam i sociala medier ur ett offentlighetsperspektiv Författare: Wilhelm Golinski & Matilda Wåger Uppdragsgivare: Marie Grusell, Göteborgs universitet (JMG) Kurs: ... -
Native advertising – en balansgång med förtroende som insats? En kvalitativ publikstudie
(2015-08-13)Titel: Native advertising – En balansgång med förtroende som insats Författare: Hanna Hernius och Sebastian Rosenlind Kurs: Examensarbete i medie- och kommunikationsvetenskap. Institutionen för journalistik, medier och ... -
Privacy setting: Public En kvalitativ studie om delandet av personlig information på sociala medier
(2015-08-13)Titel: Privacy setting: public: en kvalitativ studie om delandet av personlig information på sociala medier Författare: Emma Bengtsson, Andrej Kavrzic Kurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap. Institutionen ... -
Mediebilden av EU En kvantitativ innehållsanalys av svenska lokala morgontidningar i storstad och på landsort
(2015-08-13)Titel Mediebilden av EU – En kvantitativ innehållsanalys av svenska lokala morgontidningar i storstad och på landsort Författare Emma Byström och Emma Eng Uppdragsgivare Regeringskansliet Kurs Examensarbete i Medie- och ... -
Högt i tak i landet lagom? En studie om satirteckningars plats i svenska dagstidningar
(2015-08-13)Titel: Högt i tak i landet lagom? – En studie om satirteckningars plats i svenska dagstidningar Författare: Emma Ekström Kurs: Examenskurs i medie- och kommunikationsvetenskap. Institutionen för journalistik, medier och ... -
”Reklamiskjournalistik, finns det?” Examensarbete i medie- och kommunikationsvetenskap 2015-05-29 Institutionen för journalistik, medier och kommunikation www.jmg.gu.se En kvalitativ studie om uppfattningar kring textreklam
(2015-08-13)Titel “Reklamiskjournalistik, finns det?” En kvalitativ studie om uppfattningar kring textreklam. Författare Maria Ahnlund & Sussi Elhajj Kurs Examensarbete i medie- & kommunikationsvetenskap, Göteborgs universitet Termin ... -
Relationship status: Corporate Om människors relationer med företag
(2015-08-13)Titel: Relationship status: Corporate - Om människors relationer med företag Författare: Anna-Maria Fogelqvist, Tor Raswill och Amanda Unger Kurs: Examensarbete i medie- och kommunikationsvetenskap. Institutionen ... -
”Vi är folket” En analys av Pegidas kommunikation i invandringsdiskursen
(2015-08-13)Titel: ”Vi är folket” En analys av Pegidas kommunikation i invandringsdiskursen Författare: Inga Svensson Kurs: Mk1500 V15 Examensarbete i Medie och kommunikationsvetenskap Termin: VT 2015 Handledare: Orla Vigsø Sidantal/Ord: ... -
Synsättet avgör kanalens funktion - en studie om medarbetares uppfattningar om SCAs interna stormöten
(2015-08-13)Titel: Synsättet avgör kanalens funktion - om medarbetares uppfattningar om SCAs interna stormöten. Författare: Nicole Carlsson. Kurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap. Institutionen för journalistik, medier ... -
Information ett demokratiskt fundament En kvalitativ studie om hur nyanlända informerar sig
(2015-08-13)Titel: Information - ett demokratiskt fundament Författare: Erika Lek Uppdragsgivare: Stadsdelsförvaltningen Östra Göteborg Kurs: Examensarbete i medie- och kommunikationsvetenskap vid Institutionen för journalistik, ... -
Det är innehållet som räknas En kvalitativ analys av innehållsmarknadsföring.
(2015-08-13)Titel: Det är innehållet som räknas: En kvalitativ analys av innehållsmarknadsföring. Författare: Marine Jonsson och Evelina Nilsson. Kurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap, Institutionen för jour-nalistik, ... -
Facebook som krishanteringsverktyg för allmänheten Skogsbranden i Västmanland
(2015-02-12)Titel: Facebook som krishanteringsverktyg för allmänheten - Skogsbranden i Västmanland. Författare: Agnes Asplund Schmidt och Denise Reinler. Uppdragsgivare: JMG (Forskningsprojekt Kriskommunkation 2.0). Kurs: Examensarbete ... -
Vem blir programledare i Sverige? En studie med syftet att hitta den föredragna svenska programledartypen
(2015-02-11)Authors: Nanna Isaksson and Fredrik Östberg Title: Who is the typical TV-host on Swedish television? Level: Bachelor of Journalism Location: University of Gothenburg Language: Swedish Number of pages: 57 TV-hosts ... -
VI HITTADE DEN I BYRÅN En kartläggning av fyra svenska dagstidningars användande av TT
(2015-02-11)The purpose of the study was firstly to describe the use of news articles from the largest Swedish news agency, TT Nyhetsbyrån, in four Swedish newspapers. Secondly, the purpose was to see if there was a homogenization of ... -
”Mamma Jenny” och ”Statsministern” En kvantitativ studie Hur könsmärkt är Rapport och Nyheterna?
(2015-02-11)In this study we have chosen to explore if there is still signs of gender typing in the two news programmes Rapport and Nyheterna. By using a quantitative survey as a method we have investigated if there are any differences ... -
Två dagar senare ... En uppsats om helgens guldkant
(2015-02-11)About a year ago, Göteborgs-Posten, one of Sweden's largest daily newspapers, decided it was unprofitable to continue producing their feature-style weekend magazine, Två Dagar. Standing at a crossroads, not wanting to ...