• English
    • svenska
  • English 
    • English
    • svenska
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Utbildnings- och forskningsnämnden för lärarutbildning, UFL, (-2010)
  • Kandidatuppsatser UFL(-2010)
  • View Item
  •   Home
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Utbildnings- och forskningsnämnden för lärarutbildning, UFL, (-2010)
  • Kandidatuppsatser UFL(-2010)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Klassrum

Abstract
I detta examensarbete undersöker jag klassrummets denotativa och konnotativa betydelse. Det grundläggande syftet är att få en förståelse och kunskap om hur det pedagogiska, det sociala och fysiskt rumsliga i klassrummet kopplas ihop i undervisning och skola. Mina erfarenheter av undervisning på olika skolor har visat hur olika syn man har på en fungerande klassrumsmiljö. Med en hermeneutisk metod har jag samlat material som jag sedan tolkat och omtolkat med min förförståelse av att undervisa i klassrum. Det insamlade materialet består av observationer, intervjuer och gestaltning och som jag med stöd av ett sociokulturellt perspektiv har analyserat för att se klassrummets möjligheter och begränsningar. Arbetet består också av en gestaltning, öppen för betraktaren att tolka. Gestaltningens två delar återger de två klassrum jag observerat. Delarna synliggör att form och innehåll kan skilja sig åt i en fungerande lärmiljö.
Degree
Student essay
URI
http://hdl.handle.net/2077/31594
Collections
  • Kandidatuppsatser UFL(-2010)
View/Open
gupea_2077_31594_1.pdf (609.6Kb)
Date
2012
Author
Olsson, Tina
Keywords
Klassrum
gestaltning
bildsal
klassrumsmiljö,
Language
sv
Metadata
Show full item record

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV