• English
    • svenska
  • svenska 
    • English
    • svenska
  • Logga in
Redigera dokument 
  •   Startsida
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Utbildnings- och forskningsnämnden för lärarutbildning, UFL, (-2010)
  • Kandidatuppsatser UFL(-2010)
  • Redigera dokument
  •   Startsida
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Utbildnings- och forskningsnämnden för lärarutbildning, UFL, (-2010)
  • Kandidatuppsatser UFL(-2010)
  • Redigera dokument
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Klassrum

Sammanfattning
I detta examensarbete undersöker jag klassrummets denotativa och konnotativa betydelse. Det grundläggande syftet är att få en förståelse och kunskap om hur det pedagogiska, det sociala och fysiskt rumsliga i klassrummet kopplas ihop i undervisning och skola. Mina erfarenheter av undervisning på olika skolor har visat hur olika syn man har på en fungerande klassrumsmiljö. Med en hermeneutisk metod har jag samlat material som jag sedan tolkat och omtolkat med min förförståelse av att undervisa i klassrum. Det insamlade materialet består av observationer, intervjuer och gestaltning och som jag med stöd av ett sociokulturellt perspektiv har analyserat för att se klassrummets möjligheter och begränsningar. Arbetet består också av en gestaltning, öppen för betraktaren att tolka. Gestaltningens två delar återger de två klassrum jag observerat. Delarna synliggör att form och innehåll kan skilja sig åt i en fungerande lärmiljö.
Examinationsnivå
Student essay
URL:
http://hdl.handle.net/2077/31594
Samlingar
  • Kandidatuppsatser UFL(-2010)
Fil(er)
gupea_2077_31594_1.pdf (609.6Kb)
Datum
2012
Författare
Olsson, Tina
Nyckelord
Klassrum
gestaltning
bildsal
klassrumsmiljö,
Språk
sv
Metadata
Visa fullständig post

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
gup@ub.gu.se | Teknisk hjälp
Theme by 
Atmire NV
 

 

Visa

VisaSamlingarI datumordningFörfattareTitlarNyckelordDenna samlingI datumordningFörfattareTitlarNyckelord

Mitt konto

Logga inRegistrera dig

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
gup@ub.gu.se | Teknisk hjälp
Theme by 
Atmire NV