Show simple item record

dc.contributor.authorOlsson, Tinasv
dc.date.accessioned2012-11-23T15:45:56Z
dc.date.available2012-11-23T15:45:56Z
dc.date.issued2012sv
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/31594
dc.description.abstractI detta examensarbete undersöker jag klassrummets denotativa och konnotativa betydelse. Det grundläggande syftet är att få en förståelse och kunskap om hur det pedagogiska, det sociala och fysiskt rumsliga i klassrummet kopplas ihop i undervisning och skola. Mina erfarenheter av undervisning på olika skolor har visat hur olika syn man har på en fungerande klassrumsmiljö. Med en hermeneutisk metod har jag samlat material som jag sedan tolkat och omtolkat med min förförståelse av att undervisa i klassrum. Det insamlade materialet består av observationer, intervjuer och gestaltning och som jag med stöd av ett sociokulturellt perspektiv har analyserat för att se klassrummets möjligheter och begränsningar. Arbetet består också av en gestaltning, öppen för betraktaren att tolka. Gestaltningens två delar återger de två klassrum jag observerat. Delarna synliggör att form och innehåll kan skilja sig åt i en fungerande lärmiljö.sv
dc.language.isosvsv
dc.subjectKlassrumsv
dc.subjectgestaltningsv
dc.subjectbildsalsv
dc.subjectklassrumsmiljö,sv
dc.titleKlassrumsv
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLawsv
dc.type.uppsokM2sv
dc.contributor.departmentGöteborgs Universitet/Institutionen för sociologi och arbetsvetenskapsv
dc.type.degreeStudent essaysv


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record