• English
    • svenska
  • svenska 
    • English
    • svenska
  • Logga in
Redigera dokument 
  •   Startsida
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Utbildnings- och forskningsnämnden för lärarutbildning, UFL, (-2010)
  • Kandidatuppsatser UFL(-2010)
  • Redigera dokument
  •   Startsida
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Utbildnings- och forskningsnämnden för lärarutbildning, UFL, (-2010)
  • Kandidatuppsatser UFL(-2010)
  • Redigera dokument
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

En ny förskollärarutbildning

Sammanfattning
Sammanfattning: Syftet med vår uppsats är att undersöka eventuella konsekvenser av införandet av den nya förskollärarutbildningen LP11, för studenternas utbildning, arbetsmarknadens förväntningar och barns lärande. Vår huvudfråga är Hur kommer de eventuella konsekvenserna för barns lärande och arbetsmarknadens förväntningar se ut efter införandet av LP11? Vi har genom fyra samtalsintervjuer undersökt olika områdens syn på LP11. Vi har också bearbetat litteratur vilken beskriver den teoretiska anknytning vi har valt till uppsatsen, vilket är det sociokulturella. Tidigare forskning kommer också redovisas med hjälp av tre huvudrubriker, vilka vi också har använt som analysmall till avsnittet Analys och Diskussion. Vi har genom litteraturen definierat begrepp vi använder i uppsatsen, vilka är variation och estetiska läroprocesser. I resultatdelen redovisar vi intervjuerna och gör sedan en analys av resultatet kopplat till tidigare forskning av vårt område. Resultatet visar att det finns delade meningar om huruvida det kommer uppstå konsekvenser för avsaknaden av inriktningar vid LP11. Vår uppsats har betydelse för läraryrket eftersom utbildningen ligger till grund för den pedagogiska verksamhet som bedrivs på förskolor. Förändras utbildningen, förändras också verksamheten.    
Examinationsnivå
Student essay
URL:
http://hdl.handle.net/2077/31602
Samlingar
  • Kandidatuppsatser UFL(-2010)
Fil(er)
gupea_2077_31602_1.pdf (535.2Kb)
Datum
2012
Författare
Philipsson, Mari
Aas, Sissel
Nyckelord
Förskollärarutbildning
lärande
variation
esteti
Språk
sv
Metadata
Visa fullständig post

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
gup@ub.gu.se | Teknisk hjälp
Theme by 
Atmire NV
 

 

Visa

VisaSamlingarI datumordningFörfattareTitlarNyckelordDenna samlingI datumordningFörfattareTitlarNyckelord

Mitt konto

Logga inRegistrera dig

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
gup@ub.gu.se | Teknisk hjälp
Theme by 
Atmire NV