Actividades orales ¿qué elementos pueden ser importantes? - Un estudio de actividades orales en la página web lektion.se
Abstract
Syftet med denna studie är att genom analys ta reda på om de muntliga övningarna och aktiviteterna på den svenska hemsidan lektion.se saknar komponenter som enligt forskning inom språkdidaktik och språkmetodik är viktiga för inlärningen. Metoden är att med hjälp av forskning inom språkdidaktik och språkmetodik analysera de 12 mest populära muntliga aktiviteter och övningar från lektion.se. Analysen ska sedan förhoppningsvis leda till att vi får reda på vilka komponenter lärare behöver tänka lite
extra på när de konstruerar muntliga övningar.
Materialet som använts till studien är i huvudsak de tolv populäraste muntliga övningarna från lektion.se . Dessutom har studier inom språkmetodik och språkdidaktik använts tillsammans med den svenska kursplanen för moderna språk för högstadiet. Resultaten av analysen visade att flera av de viktiga komponenterna för muntliga aktiviteter fattades i övningarna från lektion.se . De kunde även peka ut några komponenter som mer eller mindre förekommande än andra och kunde därmed hjälpa oss att belysa de komponenter som ofta glöms bort.
Degree
Student essay
View/ Open
Date
2013-03-06Author
Gubélius, Beatrice
Keywords
ejercicios orales
aprendizaje oral
ELE
enseñanza comunicativa
Series/Report no.
SPL kandidatuppsats i spanska
SPL 2012-121
Language
spa