Show simple item record

dc.contributor.authorVera, Ricardo
dc.date.accessioned2013-06-28T11:40:50Z
dc.date.available2013-06-28T11:40:50Z
dc.date.issued2013-06-28
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/33272
dc.description.abstractKunskapsskolan i Sverige är en läroanstalt som använder en personlig utformad utbildning, där eleven står i centrum. Skolans arbetssätt är bra för ambitiösa elever som verkligen vill lära sig, men inte för omotiverade elever som har svårt att arbeta självständigt. De här eleverna behöver kanske arbeta med konstruktivistiska inlärningsmodeller för att lära sig jobba mer självständigt. Syftet med vår forskning är att ta reda på vad eleverna tycker om kunskapsskolans arbetssätt och vad de anser om motivation och självdisciplin när man går i skolan. Vi väljer en kvalitativ och kvantitativ metod för att ta reda på elevernas åsikter. Vi konstruerar en enkät med 20 frågor där eleverna får svara ja eller nej på frågorna med möjlighet att skriva ner sina egna kommentarer. Svaret på de här frågorna hjälper oss att förstå bättre vad de tycker om kunskapsskolans arbetssätt och deras åsikter om motivation och självdisciplin. 27 elever deltar i undersökningen och svarar på tio frågor som handlar om kunskapsskolans arbetssätt och tio frågor om motivation och självdisciplin. Vi samlar alla svaren och gör både en kvalitativ och kvantitativ analys. Resultatet av studien visar att hypotesen är korrekt. En stor majoritet har en positiv inställning till skolans arbetssätt. Dessutom visar det sig att de flesta elever tycker att de har motivation och självdisciplin för att studera på denna skola.sv
dc.language.isospasv
dc.relation.ispartofseriesSPL kandidatuppsats i spanska, interdisciplinärsv
dc.relation.ispartofseriesSPL 2013-033sv
dc.subjectmotivaciónsv
dc.subjectautodisciplinasv
dc.subjectmétodo de estudiosv
dc.subjectencuestasv
dc.subjectanálisis cualitativosv
dc.titleFormas de enseñanza de la escuela de conocimientos. La autodisciplina y motivación del alumnosv
dc.typeText
dc.setspec.uppsokHumanitiesTheology
dc.type.uppsokM2
dc.contributor.departmentUniversity of Gothenburg/Department of Languages and Literatureseng
dc.contributor.departmentGöteborgs universitet/Institutionen för språk och litteraturerswe
dc.type.degreeStudent essay


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record