• English
    • svenska
  • English 
    • English
    • svenska
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Department of Applied Information Technology / Institutionen för tillämpad informationsteknologi
  • Magisteruppsatser / Institutionen för tillämpad informationsteknologi
  • View Item
  •   Home
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Department of Applied Information Technology / Institutionen för tillämpad informationsteknologi
  • Magisteruppsatser / Institutionen för tillämpad informationsteknologi
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Konstruktion av en kundhanteringsprocess åt logistikföretaget DHL

Abstract
Att designa och konstruera processer för en specifik verksamhet kan vara både en omfattande och komplex utmaning. Det är viktigt att den person eller grupp som skall designa och konstruera processen är lyhörd för verksamhetens krav och önskemål, samtidigt som det är av största vikt att de krav och önskemål som uttalas är rimliga och går att omsätta i en verklig kontext. I den här uppsatsen har jag undersökt hur en kundhanteringsprocess kan se ut och konstrueras, hos ett logistikföretag, som både utgår från verksamhetens krav och önskemål samt med stöd av befintliga modeller och teorier inom det processteoretiska området. Genom empirisk datainsamling samt insamling av teoretiskt material inom ämnesområdet har en huvudprocess bestående av tre delprocesser samt detaljerade beskrivningar av processens aktiviteter konstruerats som tillsammans med verksamheten slutligen utvärderats. Vilket framgår av utvärderingen och resultatet av undersökningen är att vald metodik för konstruktion av process samt val av insamlat empiriskt och teoretiskt material har lett till en kundhanteringsprocess som dels uppfyller verksamhetens krav och önskemål och som stöds av befintliga modeller och teorier inom det processteoretiska området.
URI
http://hdl.handle.net/2077/3337
Collections
  • Magisteruppsatser / Institutionen för tillämpad informationsteknologi
View/Open
SSYSM_IA7400_V07_Hedström,Jonas_Konstruktion av en kundhanteringsprocess åt logistikföretaget DHL.pdf (2.101Mb)
Date
2007-04-24
Author
Hedström, Jonas
Keywords
Process
processkonstruktion
effektivitet
processbaserad verksamhetsutveckling
Electronic Data Interchange
Series/Report no.
Report / IT University of Göteborg
2007:5
Language
swe
Metadata
Show full item record

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV