• English
    • svenska
  • svenska 
    • English
    • svenska
  • Logga in
Redigera dokument 
  •   Startsida
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Department of Applied Information Technology / Institutionen för tillämpad informationsteknologi
  • Magisteruppsatser / Institutionen för tillämpad informationsteknologi
  • Redigera dokument
  •   Startsida
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Department of Applied Information Technology / Institutionen för tillämpad informationsteknologi
  • Magisteruppsatser / Institutionen för tillämpad informationsteknologi
  • Redigera dokument
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Konstruktion av en kundhanteringsprocess åt logistikföretaget DHL

Sammanfattning
Att designa och konstruera processer för en specifik verksamhet kan vara både en omfattande och komplex utmaning. Det är viktigt att den person eller grupp som skall designa och konstruera processen är lyhörd för verksamhetens krav och önskemål, samtidigt som det är av största vikt att de krav och önskemål som uttalas är rimliga och går att omsätta i en verklig kontext. I den här uppsatsen har jag undersökt hur en kundhanteringsprocess kan se ut och konstrueras, hos ett logistikföretag, som både utgår från verksamhetens krav och önskemål samt med stöd av befintliga modeller och teorier inom det processteoretiska området. Genom empirisk datainsamling samt insamling av teoretiskt material inom ämnesområdet har en huvudprocess bestående av tre delprocesser samt detaljerade beskrivningar av processens aktiviteter konstruerats som tillsammans med verksamheten slutligen utvärderats. Vilket framgår av utvärderingen och resultatet av undersökningen är att vald metodik för konstruktion av process samt val av insamlat empiriskt och teoretiskt material har lett till en kundhanteringsprocess som dels uppfyller verksamhetens krav och önskemål och som stöds av befintliga modeller och teorier inom det processteoretiska området.
URL:
http://hdl.handle.net/2077/3337
Samlingar
  • Magisteruppsatser / Institutionen för tillämpad informationsteknologi
Fil(er)
SSYSM_IA7400_V07_Hedström,Jonas_Konstruktion av en kundhanteringsprocess åt logistikföretaget DHL.pdf (2.101Mb)
Datum
2007-04-24
Författare
Hedström, Jonas
Nyckelord
Process
processkonstruktion
effektivitet
processbaserad verksamhetsutveckling
Electronic Data Interchange
Serie/rapportnr.
Report / IT University of Göteborg
2007:5
Språk
swe
Metadata
Visa fullständig post

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
gup@ub.gu.se | Teknisk hjälp
Theme by 
Atmire NV
 

 

Visa

VisaSamlingarI datumordningFörfattareTitlarNyckelordDenna samlingI datumordningFörfattareTitlarNyckelord

Mitt konto

Logga inRegistrera dig

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
gup@ub.gu.se | Teknisk hjälp
Theme by 
Atmire NV