• English
    • svenska
  • svenska 
    • English
    • svenska
  • Logga in
Redigera dokument 
  •   Startsida
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Utbildnings- och forskningsnämnden för lärarutbildning, UFL, (-2010)
  • Kandidatuppsatser UFL(-2010)
  • Redigera dokument
  •   Startsida
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Utbildnings- och forskningsnämnden för lärarutbildning, UFL, (-2010)
  • Kandidatuppsatser UFL(-2010)
  • Redigera dokument
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Stämplas eleven in i matematiksvårigheter?

Sammanfattning
Sammanfattning I denna uppsats blir kursplanerna i NO- ämnena biologi, fysik och kemi från Lpo94 och Lgr11 föremål för ett komparativt studium. Undersökningen har genomförts genom en kvalitativ textanalys. Genom den kvalitativa textanalysen har vi undersökt och jämfört texternas form och struktur samt de olika ämnenas områden som behandlas i dessa. Utifrån denna textanalys har vi försökt utröna om kursplanerna skiljer sig åt beträffande innehåll, utformning och deras syn på kunskap och naturvetenskap. De slutsatser vi har dragit är att kursplanerna skiljer sig till utformning och struktur men inte till deras faktiska innehåll. Arbetet ska vara ett stöd för lärare inom naturvetenskapliga ämnen i grundskolan genom att belysa de skillnader i form, struktur och textinnehåll från föregående kursplaner.
Examinationsnivå
Student essay
URL:
http://hdl.handle.net/2077/33788
Samlingar
  • Kandidatuppsatser UFL(-2010)
Fil(er)
gupea_2077_33788_1.pdf (768.6Kb)
Datum
2013
Författare
Frey, Charlotte
Nyckelord
socioekonomisk bakgrund
förväntningar
stämpling,
Språk
sv
Metadata
Visa fullständig post

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
gup@ub.gu.se | Teknisk hjälp
Theme by 
Atmire NV
 

 

Visa

VisaSamlingarI datumordningFörfattareTitlarNyckelordDenna samlingI datumordningFörfattareTitlarNyckelord

Mitt konto

Logga inRegistrera dig

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
gup@ub.gu.se | Teknisk hjälp
Theme by 
Atmire NV