• English
    • svenska
  • English 
    • English
    • svenska
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Department of Applied Information Technology / Institutionen för tillämpad informationsteknologi
  • Kandidatuppsatser/Bachelor theses / Institutionen för tillämpad informationsteknologi
  • View Item
  •   Home
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Department of Applied Information Technology / Institutionen för tillämpad informationsteknologi
  • Kandidatuppsatser/Bachelor theses / Institutionen för tillämpad informationsteknologi
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Faktorer som påverkar effektivitet och kvalitet vid outsourcing

En fallstudie inom ett globalt företag

Factors influencing efficiency and quality in outsourcing

A case study at a global company

Abstract
Vid en IT-outsourcing finns det många faktorer som påverkar hur effektivitet och kvalitet utvecklas i den outsourcade verksamheten. Uppsatsens syfte är att identifiera dessa faktorer genom en fallstudie inom ett globalt företag som är missnöjd med effektiviteten och kvaliteten i sin outsourcade helpdesk verksamhet. För datainsamling användes metoderna intervju och observation. Intervjuerna genomfördes med personer från olika delar av företaget i tre olika länder som alla på något sätt var involverade i det outsourcade systemet. Observationerna gjordes hos det outsourcade företaget för att se hur de anställda arbetade och för att fylla informationsluckor som inte intervjuerna kunde täcka. Litteratur inom området samlades in för att hjälpa utformandet av studien och användas som jämförelsematerial vid analysen av resultatet. Resultaten av studien visar att kvalitet och effektivitet i helpdeskverksamheten påverkas av hur kommunikationen fungerar mellan företagen och hur väl produkt och system är anpassade till den lokala marknaden. Andra faktorer som påverkar är hur mål sätts upp och kommuniceras, hur rekrytering och träning av personalen genomförs samt hur verksamhet och resultat följs upp och återkopplas till verksamheten.
Degree
Kandidatuppsats
Bachelor thesis
Other description
With an IT outsourcing project there are many factors affecting how efficiency and quality develop in the outsourced activity. The Purpose of this study is to identify these factors through a case study in a global company that is dissatisfied with the efficiency and quality of their outsourced helpdesk. For data collection methods interviews and observations were used. Interviews were conducted with people from different parts of the company in three different countries, all somehow involved in the outsourced system. The observations were made with the outsourced company to see how the employees work and fill information gaps that the interviews could not cover. Relevant literature were gathered to assist the design of the study and used as reference material in the analysis of the results. The results of the study show that the quality and efficiency of the helpdesk operations are affected by how communication functions between the companies and how well the product and systems are adapted to the local market. Other factors include how goals are established and communicated, how the recruitment and training of staff is carried out and how the activities and results are monitored and reported to the people in charge.
URI
http://hdl.handle.net/2077/33984
Collections
  • Kandidatuppsatser/Bachelor theses / Institutionen för tillämpad informationsteknologi
View/Open
Faktorer som påverkar effektivitet och kvalitet vid outsourcing (880.2Kb)
Date
2013-09-20
Author
Hallin, Mattias
Series/Report no.
1651-4769
2013:044
Language
swe
Metadata
Show full item record

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV