dc.contributor.author | faraj, benar | sv |
dc.contributor.author | shukir, nzho | sv |
dc.date.accessioned | 2014-12-03T08:03:41Z | |
dc.date.available | 2014-12-03T08:03:41Z | |
dc.date.issued | 2014 | sv |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/2077/37640 | |
dc.description.abstract | Sammanfattning
Vår undersökning handlar om hur tre lärare arbetar med tidig läs- och skrivning. Vårt syfte
var att ta reda på vilka arbetssätt de intervjuade lärarna använder sig av i sina läs- och
skrivundervisningar.
I vår studie har vi valt att genomföra en kvalitativ undersökning, detta genom att intervjua
tre lärare som arbetar på olika skolor i Göteborgs stad. De intervjuade lärarna arbetar i F-1
med olika erfarenheter och inriktningar.
Genom intervjuerna har vi dragit slutsatsen att det inte finns en enstaka, rätt metod utan
variation på metoder, arbetssätt och anpassad undervisning är den bästa lösningen för att
kunna nå ut till alla elever i klassen. | sv |
dc.language.iso | sv | sv |
dc.subject | Tidig läs- och skrivutveckling | sv |
dc.subject | läs- och skrivunde | sv |
dc.title | Tidig läs- och skrivutveckling. En kvalitativ undersökning om hur lärare arbetar med elevers tidiga läs- och skrivutveckling. | sv |
dc.setspec.uppsok | SocialBehaviourLaw | sv |
dc.type.uppsok | M2 | sv |
dc.contributor.department | Göteborgs Universitet/Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap | sv |
dc.type.degree | Student essay | sv |