Percepción y motivación de la lengua española. Percepción y motivación en alumnos estudiantes de español como lengua extranjera en el ámbito de la educación para adultos en Suecia.
Abstract
Denna uppsats, som syftar till att hitta den bild som studenterna har av det spanska språket och målet de har med sitt lärande, har motiverats av bristen på liknande studier för en vuxen befolkning vars studier inte är obligatoriska. Av denna anledning har vi tagit hänsyn till teorier om motivation, teorier och studier av kvalitativa metoder, de viktigaste områdena för påverkan av det spanska språket i världen, samt metoder för liknande studier på motivation i att lära sig språk. För att uppnå detta, kommer vi att göra fallanalys med en kvalitativ metod genom intervjuer med öppna frågor av semistrukturerad typ. Från resultaten framgår att dem kulturella och geopolitiska aspekterna av elevernas bild av språket är mer framträdande än de ekonomiska och kulturella aspekterna. Resultatet skiljer sig tydligt från resultaten i liknande studier. Vad gäller elevernas motivation uttrycks det i större grad en inre och integrativ form av motivation till språkinlärning än en yttre och instrumentell form.
Degree
Student essay
View/ Open
Date
2015-06-17Author
Calderón Miguel, David
Keywords
spanska
Percepción
motivación
estudiante adulto
español como lengua extranjera (E/LE)
Komvux
Series/Report no.
SPL kandidatuppsats i spanska
SPL 2015-026
Language
spa