Show simple item record

dc.contributor.authorCalderón Miguel, David
dc.date.accessioned2015-06-17T15:57:22Z
dc.date.available2015-06-17T15:57:22Z
dc.date.issued2015-06-17
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/39359
dc.description.abstractDenna uppsats, som syftar till att hitta den bild som studenterna har av det spanska språket och målet de har med sitt lärande, har motiverats av bristen på liknande studier för en vuxen befolkning vars studier inte är obligatoriska. Av denna anledning har vi tagit hänsyn till teorier om motivation, teorier och studier av kvalitativa metoder, de viktigaste områdena för påverkan av det spanska språket i världen, samt metoder för liknande studier på motivation i att lära sig språk. För att uppnå detta, kommer vi att göra fallanalys med en kvalitativ metod genom intervjuer med öppna frågor av semistrukturerad typ. Från resultaten framgår att dem kulturella och geopolitiska aspekterna av elevernas bild av språket är mer framträdande än de ekonomiska och kulturella aspekterna. Resultatet skiljer sig tydligt från resultaten i liknande studier. Vad gäller elevernas motivation uttrycks det i större grad en inre och integrativ form av motivation till språkinlärning än en yttre och instrumentell form.sv
dc.language.isospasv
dc.relation.ispartofseriesSPL kandidatuppsats i spanskasv
dc.relation.ispartofseriesSPL 2015-026sv
dc.subjectspanskasv
dc.subjectPercepciónsv
dc.subjectmotivaciónsv
dc.subjectestudiante adultosv
dc.subjectespañol como lengua extranjera (E/LE)sv
dc.subjectKomvuxsv
dc.titlePercepción y motivación de la lengua española. Percepción y motivación en alumnos estudiantes de español como lengua extranjera en el ámbito de la educación para adultos en Suecia.sv
dc.typeText
dc.setspec.uppsokHumanitiesTheology
dc.type.uppsokM2
dc.contributor.departmentUniversity of Gothenburg/Department of Languages and Literatureseng
dc.contributor.departmentGöteborgs universitet/Institutionen för språk och litteraturerswe
dc.type.degreeStudent essay


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record