• English
    • svenska
  • English 
    • English
    • svenska
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Institute of Neuroscience and Physiology / Institutionen för neurovetenskap och fysiologi
  • Magisteruppsatser
  • View Item
  •   Home
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Institute of Neuroscience and Physiology / Institutionen för neurovetenskap och fysiologi
  • Magisteruppsatser
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Utprövning av Fem Till Femton-formulärets småbarnsversion för utredning av barns utveckling och beteende i åldrarna 25–40 månader

Evaluation of the Five to fifteen questionnaire – toddlers’ version for assessment of development and behavior in children aged 25–40 months

Abstract
Huvudsyftet var att normera FTF-formulärets småbarnsversion (FTF-S) på barn i åldrarna 25–40 månader. Ett delsyfte var att validera språkdomänen i FTF-S mot språkskalan i testmaterialet Bayley Scales of Infant Development – tredje versionen (Bayley-III). Ytterligare ett delsyfte var att, med hjälp av ett utvärderingsformulär, undersöka föräldrars upplevelser av FTF-S och ge förslag för vidare utveckling. I studien deltog totalt 33 barn och deras föräldrar, varav 29 barn testades med Bayley-III. Normeringsresultaten för FTF-S visade att medelvärdet var högst för domänen uppmärksamhet/överaktivitet och lägst för domänerna sociala färdigheter och beteende. Valideringen visade att det inte fanns några signifikanta samband mellan språkdomänen i FTF-S och språkskalan i Bayley-III, orsakerna till resultatet diskuteras. Utvärderingsformuläret visade att föräldrarna överlag var nöjda med FTF-S. Förbättringsförslag för FTF-S framtogs.
Degree
Student essay
Other description
The main purpose was to develop norms for the Five to fifteen questionnaire – toddlers’ version (FTF-S) in children aged 25–40 months. A partial aim was to validate the language domain of the FTF-S against the linguistic scale in the test Bayley Scales of Infant Development – third edition (Bayley-III). Another partial aim was to analyze parents' experiences of the FTF-S in order to provide suggestions for further development. The study included 33 children and their parents, of which 29 children were tested with the Bayley-III. Evaluation results for the FTF-S showed the highest mean for the domain attention/hyperactivity and the lowest means for the domains behavior and social skills. The validation showed no significant correlations between the language domain in the FTF-S and the language scale in the Bayley-III, and the causes are discussed. Parents’ experiences of the FTF-S were overall good. Improvement suggestions for the FTF-S were developed.
URI
http://hdl.handle.net/2077/39877
Collections
  • Magisteruppsatser
View/Open
Student essay (146.4Kb)
Date
2015-07-09
Author
Johansson, Sofie
Karlsson, Hanna
Keywords
FTF-formulärets småbarnsversion (FTF-S), utprövning, förskolebarn, föräldraformulär, Bayley Scales of Infant Development – tredje versionen (Bayley-III)
the Five to fifteen questionnaire – toddlers’ version (FTF-S), evaluation, toddlers, parent questionnaire, Bayley Scales of Infant Development – third edition (Bayley-III)
Series/Report no.
2015:280
Language
swe
Metadata
Show full item record

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV