Show simple item record

dc.contributor.authorArbelius, Christinasv
dc.date.accessioned2015-11-19T19:54:04Z
dc.date.available2015-11-19T19:54:04Z
dc.date.issued2015sv
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/40924
dc.description.abstractHuvudsyftet i det här arbetet är att ta reda på pedagogernas syn på barns språkutveckling och hur de jobbar med detta i deras verksamhet, i norska förskolor. För att ta reda på detta användes intervju av pedagoger och observation av förskolans lokaler. De slutsatser som vi kom fram till var att de två förskolor vi besökte arbetade på lite olika sätt. Men de hade liknande syn på språkutvecklingen och deras egen roll i barns lärande. Tidigare forskning visar att språket är viktigt för att barnen ska kunna socialisera sig med andra. Pedagogen har också en viktig roll i den språkliga utvecklingen hos barn. Den forskning vi funnit påvisar även sambandet mellan estetik och språk.sv
dc.language.isosvsv
dc.subjectSpråksv
dc.subjectSpråkutvecklingsv
dc.subjectNorgesv
dc.subjectOslosv
dc.subjectBarnsv
dc.subjectFörskolsv
dc.titleFörskollärarens roll i barns språkutveckling.sv
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLawsv
dc.type.uppsokM2sv
dc.contributor.departmentGöteborgs Universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärandesv
dc.type.degreeStudent essaysv


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record