• English
    • svenska
  • English 
    • English
    • svenska
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Lärarutbildningsnämnden (2010-)
  • Examensarbete grundnivå
  • View Item
  •   Home
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Lärarutbildningsnämnden (2010-)
  • Examensarbete grundnivå
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Förskollärarens roll i barns språkutveckling.

Abstract
Huvudsyftet i det här arbetet är att ta reda på pedagogernas syn på barns språkutveckling och hur de jobbar med detta i deras verksamhet, i norska förskolor. För att ta reda på detta användes intervju av pedagoger och observation av förskolans lokaler. De slutsatser som vi kom fram till var att de två förskolor vi besökte arbetade på lite olika sätt. Men de hade liknande syn på språkutvecklingen och deras egen roll i barns lärande. Tidigare forskning visar att språket är viktigt för att barnen ska kunna socialisera sig med andra. Pedagogen har också en viktig roll i den språkliga utvecklingen hos barn. Den forskning vi funnit påvisar även sambandet mellan estetik och språk.
Degree
Student essay
URI
http://hdl.handle.net/2077/40924
Collections
  • Examensarbete grundnivå
View/Open
gupea_2077_40924_1.pdf (1005.Kb)
Date
2015
Author
Arbelius, Christina
Keywords
Språk
Språkutveckling
Norge
Oslo
Barn
Förskol
Language
sv
Metadata
Show full item record

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV