• English
    • svenska
  • English 
    • English
    • svenska
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Lärarutbildningsnämnden (2010-)
  • Examensarbete grundnivå
  • View Item
  •   Home
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Lärarutbildningsnämnden (2010-)
  • Examensarbete grundnivå
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

En SPRINT för alla? - En intervjustudie inom innehållsintegrerad engelskundervisning med fyra mellanstadielärare för elever med olika modersmål

Abstract
Den här studien handlar om användningen av arbetsmetoder som uppmuntrar yngre elever i Japan att tala engelska. Syftet med studien är att undersöka hur tre lärare i olika internationella skolor använder olika arbetsmetoder för att uppmuntra deras yngre elever från fyra till nio år att våga och vilja tala engelska. För att samla in empirin använde jag mig av ett observationsschema och kompletterade observationerna genom att jag intervjuade de utvalda lärarna. Resultatet från min undersökning visar hur viktigt det är med positiv feedback från lärarna och att lärarna låter deras elever lära sig engelska tillsammans med andra genom grupparbeten, sånger och lekar. Samtliga lärare betonar hur viktigt det är att skapa en trygg och trivsam klassrumsmiljö för eleverna för att de ska utveckla ett språkligt självförtroende och för att de ska våga och vilja tala engelska.
Degree
Student essay
URI
http://hdl.handle.net/2077/40961
Collections
  • Examensarbete grundnivå
View/Open
gupea_2077_40961_1.pdf (773.5Kb)
Date
2015
Author
Falk, Cecilia
Keywords
språkligt självförtroende
feedback
tidig engelsk
Language
sv
Metadata
Show full item record

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV