• English
    • svenska
  • svenska 
    • English
    • svenska
  • Logga in
Redigera dokument 
  •   Startsida
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Lärarutbildningsnämnden (2010-)
  • Examensarbete grundnivå
  • Redigera dokument
  •   Startsida
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Lärarutbildningsnämnden (2010-)
  • Examensarbete grundnivå
  • Redigera dokument
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

En SPRINT för alla? - En intervjustudie inom innehållsintegrerad engelskundervisning med fyra mellanstadielärare för elever med olika modersmål

Sammanfattning
Den här studien handlar om användningen av arbetsmetoder som uppmuntrar yngre elever i Japan att tala engelska. Syftet med studien är att undersöka hur tre lärare i olika internationella skolor använder olika arbetsmetoder för att uppmuntra deras yngre elever från fyra till nio år att våga och vilja tala engelska. För att samla in empirin använde jag mig av ett observationsschema och kompletterade observationerna genom att jag intervjuade de utvalda lärarna. Resultatet från min undersökning visar hur viktigt det är med positiv feedback från lärarna och att lärarna låter deras elever lära sig engelska tillsammans med andra genom grupparbeten, sånger och lekar. Samtliga lärare betonar hur viktigt det är att skapa en trygg och trivsam klassrumsmiljö för eleverna för att de ska utveckla ett språkligt självförtroende och för att de ska våga och vilja tala engelska.
Examinationsnivå
Student essay
URL:
http://hdl.handle.net/2077/40961
Samlingar
  • Examensarbete grundnivå
Fil(er)
gupea_2077_40961_1.pdf (773.5Kb)
Datum
2015
Författare
Falk, Cecilia
Nyckelord
språkligt självförtroende
feedback
tidig engelsk
Språk
sv
Metadata
Visa fullständig post

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
gup@ub.gu.se | Teknisk hjälp
Theme by 
Atmire NV
 

 

Visa

VisaSamlingarI datumordningFörfattareTitlarNyckelordDenna samlingI datumordningFörfattareTitlarNyckelord

Mitt konto

Logga inRegistrera dig

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
gup@ub.gu.se | Teknisk hjälp
Theme by 
Atmire NV