• English
    • svenska
  • English 
    • English
    • svenska
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Lärarutbildningsnämnden (2010-)
  • Examensarbete grundnivå
  • View Item
  •   Home
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Lärarutbildningsnämnden (2010-)
  • Examensarbete grundnivå
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Hur elever uppfattar boksamtal i helklass

Abstract
Hur elever uppfattar boksamtal i helklass är en kvalitativ studie. Syftet med mitt examensarbete var att belysa hur elever i en första klass uppfattade boksamtal, hur delaktiga de var och kring vilken typ av böcker de ville ha boksamtal. Studien genomfördes i en helklass med 28 elever, som var i åldrarna sju till åtta år. Efter varje boksamtal besvarade eleverna en enkät. Därefter intervjuade jag och spelade in samtalen med två grupper om tre elever, där jag utgick från ett frågeschema. Resultatet byggde på boksamtalen, enkäterna och gruppintervjuerna. Övervägande delen av eleverna var positiva och tyckte det var bra att prata om böcker, för då får man prata om problem, många ville ha boksamtal varje vecka.
Degree
Student essay
URI
http://hdl.handle.net/2077/40963
Collections
  • Examensarbete grundnivå
View/Open
gupea_2077_40963_1.pdf (864.7Kb)
Date
2015
Author
Selin, Emma
Keywords
kvalitativ studie
högläsning
boksamtal
Language
sv
Metadata
Show full item record

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV