• English
    • svenska
  • svenska 
    • English
    • svenska
  • Logga in
Redigera dokument 
  •   Startsida
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Lärarutbildningsnämnden (2010-)
  • Examensarbete grundnivå
  • Redigera dokument
  •   Startsida
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Lärarutbildningsnämnden (2010-)
  • Examensarbete grundnivå
  • Redigera dokument
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Hur elever uppfattar boksamtal i helklass

Sammanfattning
Hur elever uppfattar boksamtal i helklass är en kvalitativ studie. Syftet med mitt examensarbete var att belysa hur elever i en första klass uppfattade boksamtal, hur delaktiga de var och kring vilken typ av böcker de ville ha boksamtal. Studien genomfördes i en helklass med 28 elever, som var i åldrarna sju till åtta år. Efter varje boksamtal besvarade eleverna en enkät. Därefter intervjuade jag och spelade in samtalen med två grupper om tre elever, där jag utgick från ett frågeschema. Resultatet byggde på boksamtalen, enkäterna och gruppintervjuerna. Övervägande delen av eleverna var positiva och tyckte det var bra att prata om böcker, för då får man prata om problem, många ville ha boksamtal varje vecka.
Examinationsnivå
Student essay
URL:
http://hdl.handle.net/2077/40963
Samlingar
  • Examensarbete grundnivå
Fil(er)
gupea_2077_40963_1.pdf (864.7Kb)
Datum
2015
Författare
Selin, Emma
Nyckelord
kvalitativ studie
högläsning
boksamtal
Språk
sv
Metadata
Visa fullständig post

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
gup@ub.gu.se | Teknisk hjälp
Theme by 
Atmire NV
 

 

Visa

VisaSamlingarI datumordningFörfattareTitlarNyckelordDenna samlingI datumordningFörfattareTitlarNyckelord

Mitt konto

Logga inRegistrera dig

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
gup@ub.gu.se | Teknisk hjälp
Theme by 
Atmire NV