• English
    • svenska
  • English 
    • English
    • svenska
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Department of Psychology/ Psykologiska institutionen
  • Masteruppsatser / Psykologiska institutionen
  • View Item
  •   Home
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Department of Psychology/ Psykologiska institutionen
  • Masteruppsatser / Psykologiska institutionen
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Symbollek hos barn med autism

Abstract
Syftet med föreliggande studie var att undersöka skillnader i lek hos barn med autism med ett talat språk (n=17) respektive barn med autism utan ett talat språk (n=12). Materialet utgjordes av filmsekvenser där barnen lekte med en förbestämd uppsättning leksaker tillsamman men en förälder, och utifrån detta kodades förekomsten av symbollek, funktionell lek och icke-lek. Resultatet visade att barnen med ett talat språk lekte signifikant mer symbollek än barnen utan talat språk (t(27)=2,52, p < ,05), och att grupperna inte skiljde sig signifikant åt med avseende på förekomsten av funktionell lek och icke-lek. Avslutningsvis diskuteras resultaten, dess betydelse och studiens brister, samt förslag till vidare forskning.
Degree
Student essay
URI
http://hdl.handle.net/2077/41654
Collections
  • Masteruppsatser / Psykologiska institutionen
View/Open
gupea_2077_41654_1.pdf (241.2Kb)
Date
2016-01-26
Author
Waller, Anna
Language
swe
Metadata
Show full item record

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV