• English
    • svenska
  • svenska 
    • English
    • svenska
  • Logga in
Redigera dokument 
  •   Startsida
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Department of Psychology/ Psykologiska institutionen
  • Masteruppsatser / Psykologiska institutionen
  • Redigera dokument
  •   Startsida
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Department of Psychology/ Psykologiska institutionen
  • Masteruppsatser / Psykologiska institutionen
  • Redigera dokument
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Symbollek hos barn med autism

Sammanfattning
Syftet med föreliggande studie var att undersöka skillnader i lek hos barn med autism med ett talat språk (n=17) respektive barn med autism utan ett talat språk (n=12). Materialet utgjordes av filmsekvenser där barnen lekte med en förbestämd uppsättning leksaker tillsamman men en förälder, och utifrån detta kodades förekomsten av symbollek, funktionell lek och icke-lek. Resultatet visade att barnen med ett talat språk lekte signifikant mer symbollek än barnen utan talat språk (t(27)=2,52, p < ,05), och att grupperna inte skiljde sig signifikant åt med avseende på förekomsten av funktionell lek och icke-lek. Avslutningsvis diskuteras resultaten, dess betydelse och studiens brister, samt förslag till vidare forskning.
Examinationsnivå
Student essay
URL:
http://hdl.handle.net/2077/41654
Samlingar
  • Masteruppsatser / Psykologiska institutionen
Fil(er)
gupea_2077_41654_1.pdf (241.2Kb)
Datum
2016-01-26
Författare
Waller, Anna
Språk
swe
Metadata
Visa fullständig post

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
gup@ub.gu.se | Teknisk hjälp
Theme by 
Atmire NV
 

 

Visa

VisaSamlingarI datumordningFörfattareTitlarNyckelordDenna samlingI datumordningFörfattareTitlarNyckelord

Mitt konto

Logga inRegistrera dig

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
gup@ub.gu.se | Teknisk hjälp
Theme by 
Atmire NV