• English
    • svenska
  • English 
    • English
    • svenska
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Student essays / Studentuppsatser
  • JMG - Department of Journalism, Media and Communication / Institutionen för journalistik, medier och kommunikation
  • Kandidatuppsatser
  • View Item
  •   Home
  • Student essays / Studentuppsatser
  • JMG - Department of Journalism, Media and Communication / Institutionen för journalistik, medier och kommunikation
  • Kandidatuppsatser
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

DET HANDLAR OM ÖMSESIDIGHET En kvalitativ studie om konsumenters förhållningssätt till E-handelsbutikers kommunikation

Abstract
Uppsats/Examensarbete: 15hp Program och kurs: Medie-­‐och kommunikationsvetenskap MK1500 Nivå: Grundnivå Termin/år: Ht/2015Handledare: Malin Sveningsson Examinator: Nicklas Håkansson Antal ord: 1 53 1 6ord Syfte: Studiens syfte är att undersöka de förhållningssätt konsumenterna har till E-handelsföretag och deras kommunikation. Teori: Personifiering, informationsöverflöd, Uses and Gratifications, relationsmarknadsföring, nivåer av relationer, integritet, kontextuellintegritet, Habermasoffentlighet. Metod: 6 stycken kvalitativa parintervjuer med 12 kvinnliga kunder till Hemtex. Resultat: Resultatet av denna studie visar att motiv och behov är två faktorer som påverkar konsumenters förhållningssätt till E-­‐handelsföretags och deras kommunikation. Detta innebär att personifierad kommunikationbaserad på individens preferenser inte alltid är den bästa lösningen. Resultatet visar även att företagen ska ta hänsyn till vad konsumenten själv vill och den relation konsumenten har till företaget. Resultatet visar även att lagrande av information inte ses hos konsumenterna som en kränkning. Detta kan fastställas bero på att vad som är privat och vad som är offentligt inte är en självklarhet hos konsumenterna i denna studie.
Degree
Student essay
URI
http://hdl.handle.net/2077/41852
Collections
  • Kandidatuppsatser
View/Open
gupea_2077_41852_2.pdf (525.2Kb)
Date
2016-02-11
Author
Eide, Yasmine
Keywords
E­handel
personifierad kommunikation
personligintegritet
relationsmarknadsföring
Hemtex
Series/Report no.
Kandidatuppsats
C944
Language
swe
Metadata
Show full item record

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV