Show simple item record

dc.contributor.authorEstberg, Lina
dc.date.accessioned2007-06-28T13:45:22Z
dc.date.available2007-06-28T13:45:22Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/4658
dc.description.abstractFöreliggande studie syftade till att undersöka medarbetares, chefers och konsulters upplevelse av identitet och lojalitet gentemot IT-bolaget AB. Ytterligare ett syfte var att belysa kundserviceorganisationen genom deltagarnas upplevelser av sammanhållning, prestation, incitament, bemanning, personalomsättning, rekrytering och arbetsberikning samt ge idéer om vad som kunde förändras. 17 personer deltog i studien. Sex före detta medarbetare intervjuades enskilt och elva personer ur den nuvarande arbetsstyrkan deltog i två fokusgruppsintervjuer. Resultatet av studien visade att samtliga personalgrupper identifierade sig med IT-bolaget AB och kände en stor lojalitet mot bolaget. Kundserviceavdelningen beskrevs som stabil, men med ett förändringsbehov för att kunna tillfredställa kunders och medarbetares krav i framtiden. En diskussion förs slutligen kring förändringsmöjligheter för kundserviceavdelningen.eng
dc.language.isosweeng
dc.titleUpplevd identitet och lojalitet - En studie om dess betydelse för organisationeneng
dc.typeTexteng
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLaw
dc.type.uppsokD
dc.type.svepothereng
dc.contributor.departmentGöteborg University/Programmet för personal- och arbetslivsfrågor
dc.type.degreeD
dc.gup.originGöteborgs universiteteng
dc.gup.departmentPsykologiska institutioneneng


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record