Visa enkel post

dc.contributor.authorIsaksson, Louise
dc.contributor.authorSääf, Sahra
dc.date.accessioned2016-09-08T09:36:02Z
dc.date.available2016-09-08T09:36:02Z
dc.date.issued2016-09-08
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/46709
dc.description.abstractExamensarbete: 15 hp Program: Medie- och kommunikationsvetenskap Nivå: Grundnivå Termin/år: VT 2016 Handledare: Marie Grusell Syfte: Syftet med denna studie är att få fördjupad kunskap om lyssnarens upplevelse av reklam i podcasts. Teori: Uses and gratifications, teorier om attityder, opinionsbildning samt tvåstegshypotesen. Metod: En kvalitativ metod i form av respondentintervjuer. Resultat: Det som vår studie i huvudsak visar är att lyssnarens upplevelse av reklam i podcasts är negativ, vilket beror på flera faktorer. Lyssnaren har dock överseende med reklamen eftersom man inser att podcasten behöver finansieras genom reklamintäkter. Att podcastlyssnandet ofta blir till en vana innebär att man inte reflekterar lika aktivt kring sitt lyssnande. Dessutom bildar lyssnaren en relation till poddarna, vilket gör att denne blir lojal till dem.sv
dc.language.isoswesv
dc.relation.ispartofseriesKandidatuppsatssv
dc.relation.ispartofseriesC964sv
dc.subjectcontent marketingsv
dc.subjectPodcastssv
dc.subjectreklamsv
dc.subjectattitydersv
dc.subjectuses and gratificationssv
dc.subjectopinionsbildningsv
dc.titleSPONSRAD VÄNSKAP En studie om reklam i podcastssv
dc.typeText
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLaw
dc.type.uppsokM2
dc.contributor.departmentGöteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationswe
dc.contributor.departmentGöteborg University/Department of Journalism Media and Communicationeng
dc.type.degreeStudent essay


Filer under denna titel

Thumbnail

Dokumentet tillhör följande samling(ar)

Visa enkel post