• English
    • svenska
  • English 
    • English
    • svenska
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Department of Business Administration / Företagsekonomiska institutionen
  • Magisteruppsatser Företagsekonomiska institutionen
  • View Item
  •   Home
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Department of Business Administration / Företagsekonomiska institutionen
  • Magisteruppsatser Företagsekonomiska institutionen
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Socialt ansvarstagande - ett medel för att vinna kampen om arbetskraften?

Abstract
Studiens huvudsakliga slutsats är att majoriteten av studenterna på Handelshögskolan i Göteborg inte prioriterar socialt ansvarstagande hos en framtida arbetsgivare. Socialt ansvar anses vara den minst viktiga faktorn då endast 18 procent av respondenterna markerade socialt ansvarstagande som en av de fem viktigaste faktorerna hos en framtida arbetsgivare
Degree
Student essay
URI
http://hdl.handle.net/2077/4712
Collections
  • Magisteruppsatser Företagsekonomiska institutionen
View/Open
07-32.pdf (1.655Mb)
Date
2007-08-22
Author
Jönsson, Rebecka
Nissfeldt, Karl
Keywords
Social ansvar
Arbetsgivarmärke
Corporate Social Responsibility
Arbetsgivarvarumärke
Employer Branding
Attraktiv arbetsgivare
Attraktion av arbetskraft
Series/Report no.
Organisation
Language
swe
Metadata
Show full item record

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV