• English
    • svenska
  • svenska 
    • English
    • svenska
  • Logga in
Redigera dokument 
  •   Startsida
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Department of Business Administration / Företagsekonomiska institutionen
  • Magisteruppsatser Företagsekonomiska institutionen
  • Redigera dokument
  •   Startsida
  • Student essays / Studentuppsatser
  • Department of Business Administration / Företagsekonomiska institutionen
  • Magisteruppsatser Företagsekonomiska institutionen
  • Redigera dokument
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Socialt ansvarstagande - ett medel för att vinna kampen om arbetskraften?

Sammanfattning
Studiens huvudsakliga slutsats är att majoriteten av studenterna på Handelshögskolan i Göteborg inte prioriterar socialt ansvarstagande hos en framtida arbetsgivare. Socialt ansvar anses vara den minst viktiga faktorn då endast 18 procent av respondenterna markerade socialt ansvarstagande som en av de fem viktigaste faktorerna hos en framtida arbetsgivare
Examinationsnivå
Student essay
URL:
http://hdl.handle.net/2077/4712
Samlingar
  • Magisteruppsatser Företagsekonomiska institutionen
Fil(er)
07-32.pdf (1.655Mb)
Datum
2007-08-22
Författare
Jönsson, Rebecka
Nissfeldt, Karl
Nyckelord
Social ansvar
Arbetsgivarmärke
Corporate Social Responsibility
Arbetsgivarvarumärke
Employer Branding
Attraktiv arbetsgivare
Attraktion av arbetskraft
Serie/rapportnr.
Organisation
Språk
swe
Metadata
Visa fullständig post

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
gup@ub.gu.se | Teknisk hjälp
Theme by 
Atmire NV
 

 

Visa

VisaSamlingarI datumordningFörfattareTitlarNyckelordDenna samlingI datumordningFörfattareTitlarNyckelord

Mitt konto

Logga inRegistrera dig

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
gup@ub.gu.se | Teknisk hjälp
Theme by 
Atmire NV