Show simple item record

dc.contributor.authorJönsson, Rebecka
dc.contributor.authorNissfeldt, Karl
dc.date.accessioned2007-08-22T12:42:03Z
dc.date.available2007-08-22T12:42:03Z
dc.date.issued2007-08-22T12:42:03Z
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2077/4712
dc.description.abstractStudiens huvudsakliga slutsats är att majoriteten av studenterna på Handelshögskolan i Göteborg inte prioriterar socialt ansvarstagande hos en framtida arbetsgivare. Socialt ansvar anses vara den minst viktiga faktorn då endast 18 procent av respondenterna markerade socialt ansvarstagande som en av de fem viktigaste faktorerna hos en framtida arbetsgivareeng
dc.language.isosweeng
dc.relation.ispartofseriesOrganisationeng
dc.subjectSocial ansvareng
dc.subjectArbetsgivarmärkeeng
dc.subjectCorporate Social Responsibilityeng
dc.subjectArbetsgivarvarumärkeeng
dc.subjectEmployer Brandingeng
dc.subjectAttraktiv arbetsgivareeng
dc.subjectAttraktion av arbetskrafteng
dc.titleSocialt ansvarstagande - ett medel för att vinna kampen om arbetskraften?eng
dc.typeText
dc.setspec.uppsokSocialBehaviourLaw
dc.type.uppsokD
dc.contributor.departmentGöteborg University/Department of Business Administrationeng
dc.contributor.departmentGöteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenswe
dc.type.degreeStudent essay


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record